Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]

Waarom is mijn website of webpagina niet vindbaar op Google?

Heb je een website of webpagina die niet vindbaar is in Google, wil je natuurlijk weten hoe dat komt. En wat je kunt doen om alsnog in de index van Google te komen. Dat is namelijk waar het om gaat: indexering in de zoekmachine. Zodra een URL is geïndexeerd kan je werken aan de vindbaarheid […]

Zo ontwikkelt zoekmachine DuckDuckGo zich

In januari 2016 werd bekendgemaakt dat de zoekmachine DuckDuckGo een enorme groei had doorgemaakt. Met verdubbelingen ten opzichte van 2014 was 2015 dus een succesvol jaar voor DuckDuckGo. Is dit dan eindelijk een serieuze concurrent voor het almachtige Google? En hoe staan de ontwikkelingen er nu voor? -Dit artikel is op 7 januari 2016 voor […]

Bedrijfsprofiel beheren in Google of Google Maps

Je Google Bedrijfsprofiel beheer je sinds 2022 in Google of Google Maps. De Google Mijn Bedrijf-website en apps zijn sinds januari 2022 niet meer te gebruiken. Althans, alleen als je meerdere locaties (ook meerdere bedrijven) beheert, kun je nog naar business.google.com om daar de locaties te beheren. Wat is er naast de naamswijziging naar Google […]

Welke invloed heeft bloggen nu echt op je SEO?

Jij hebt vast ook weleens gehoord (of gelezen) dat je moet bloggen voor je vindbaarheid. Want “bloggen is goed voor je SEO”. Moet je dan maar gaan bloggen, ook als je dat niet kan? Of als je er geen tijd voor hebt of zin in hebt? Alleen maar omdat het goed is voor je SEO? […]

Welke internetzoekmachines zijn er? Een overzicht

Als we het hebben over zoekmachines, bedoelen we vrijwel altijd internetzoekmachines. In feite kan ieder systeem dat is opgezet om informatie te vinden een zoekmachine genoemd worden. Programma’s waarmee je een collectie doorzoekt zijn dus zoekmachines, die zijn er ook voor bijvoorbeeld bibliotheken of andere verzamelingen. Op internet lijkt er maar 1 zoekmachine te tellen: […]

Waarom bounce rate geen SEO-factor is

Het blijft een punt van discussie in de SEO-wereld: heeft de bounce rate invloed op je posities in de zoekmachines of niet? Er zijn best prima argumenten waarom afhakende bezoekers een negatief signaal zijn. Aan de andere kant zijn er ook weer redenen waarom dat juist positief is. Lekker ingewikkeld allemaal hè. Laten we alles […]

Wat is pogosticking en wat heeft het met SEO te maken?

Wat is pogosticking en wat heeft het met SEO te maken?

Zeker als je erg actief bent op het gebied van SEO moet je er wel van hebben gehoord: pogosticking. Maar wat is het precies en wat heeft het met SEO te maken? En: als het invloed heeft, waarom, hoe en geldt dat dan in alle gevallen? Daar leg ik je alles over uit in dit […]

Lengte van de meta-omschrijving weer korter. Wat nu?

Lengte meta-omschrijving nu weer korter. Wat nu?

Het blijft feest met de zoekmachine waar we allemaal gebruik van maken en waar wij bedrijven zo van afhankelijk zijn. Want met meer dan 90% marktaandeel blijft Google dé dominante factor in zoekmachineland. En die dominante zoekmachine heeft nu weer eens bepaal dat de lengte van de meta-omschrijvingen wel weer eens korter kan. Hoe dan? […]