SEO-teksten? Weg ermee!

Ik zeg maar gewoon waar het op staat: ik ben klaar met het gebruik van SEO-teksten. Zowel de uitdrukking “SEO-teksten”, als de overdreven focus op SEO in teksten komen me eerlijk gezegd mijn neus uit. Ontdek waarom je niet op SEO moet focussen in de teksten voor je website, en waarom “SEO-teksten” dan ook de […]

Krijg makkelijker resultaat met de heilige TIE-eenheid van SEO

Om resultaat te halen met SEO heb je een strategie nodig. En een strategie moet ergens op gebaseerd worden. Daarvoor heb ik de ‘heilige TIE-eenheid’ uitgevonden. In een eerder blog haalde ik al eens mijn ‘heilige TIE-eenheid van SEO” aan en legde ik deze drie belangrijke onderdelen voor je SEO-strategie kort uit. Nu krijg je er […]

Bouw gratis een website voor jouw onderneming – met Google

Wil je wel een website, maar heb je geen zin om er ook maar íets voor te betalen? Dan heb ik goed nieuws voor je. Je bouwt namelijk zelf gratis en snel een website, met dank aan Google. Met wat mitsen en maren overigens. Je hebt er in ieder geval geen domeinnaam voor nodig én […]

Sloop die slider en haal meer uit je website

Heb jij een slider (of carrousel) op je website of overweeg je dat? Doe maar niet. Laten we eens kijken waarom sliders gewoonweg overbodig zijn en daarmee vooral ook je conversie in de weg zitten. En wat voor sliders geldt, geldt trouwens ook voor achtergrondvideo’s of ‘hero movies’.  -Dit artikel is voor het eerst gepubliceerd […]

Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]

PDF’s op je website: doe het niet (en wat je wel kan doen)

Je bent op zoek naar een restaurant en komt op je mobiel via Google op de website van een uitspanning waar je het menu wilt bekijken. Klik je op dat menu, blijkt het opgemaakt te zijn in PDF en is het vreselijk moeilijk te lezen en te bedienen op je mobiele telefoon. Herkenbaar? Anno 2023 […]

SEO-technieken: white hat, grey hat en black hat

Je hebt vast weleens iets meegekregen over black hat SEO. En dan weet je waarschijnlijk ook dat er ook gesproken wordt over white hat SEO en misschien ook wel dat er ook nog grey hat is. En als je die benamingen zo leest, heb je er vast ook wel een beeld bij wat het inhoudt. […]

Het belang van een goede, eigen 404-pagina op je website

Er zijn legio artikelen geschreven over leuke en originele 404-pagina’s. Als je alleen daarop afgaat, maak je misschien wel een aardige 404-pagina op je website, maar sla je daar ook zomaar eens de plank mee mis. Zoals eigenlijk alles in je bedrijf en je (online) marketing begint het met een strategie. Dat klinkt zwaar, maar […]

Iedereen kan zelf een website maken met WordPress, of toch niet?

Iedereen kan een website maken. Zeker met WordPress. En ook iedereen kan teksten schrijven. Tuinieren. Bedenk zelf iets. Het lijkt allemaal makkelijk, maar het valt niet mee. Zeker, WordPress maakt het je makkelijk om zelf een website te maken en er zijn overal handleidingen en tutorials te vinden waardoor het wel heel laagdempelig wordt. Toch […]