Ontdek de kracht van de zoekintentie voor SEO

Wie SEO zegt, zegt zoektermen. Natuurlijk doe je daarom zoektermenonderzoek, maar hoe bepaal je nu écht de juiste zoektermen? Kijk je nog steeds naar zoekvolume en ook alleen naar dat getalletje? Dan sla je de plank mis. Er is namelijk een belangrijkere factor: de zoekintentie. Ontdek nu wat het is, hoe jij erachter komt wat […]

AI-content of generatieve AI: dit is wat je moet weten

Sinds ChatGPT eind 2022 werd gelanceerd is vrijwel de hele wereld in de ban van AI-chatbots. Naast AI-tools die tekst voor je genereren zijn er in een rap tempo tools verschenen die je met AI content laten maken. Van afbeeldingen tot video’s, generatieve AI maakt het voor je. Ideaal wanneer je weinig tijd hebt, niet […]

Video als achtergrond of in de header van je website? Doe. Het. Niet.

Wil jij graag een video als achtergrond op je website, of in de header van een webpagina? Denk goed na of dit echt zo’n goed idee is. Meestal niet namelijk. Er zijn de nodige redenen waarom je er beter van af kan zien, en maar weinig situaties waarin ik je een achtergrondvideo zou aanraden, of […]

SEO-teksten? Weg ermee!

Ik zeg maar gewoon waar het op staat: ik ben klaar met het gebruik van SEO-teksten. Zowel de uitdrukking “SEO-teksten”, als de overdreven focus op SEO in teksten komen me eerlijk gezegd mijn neus uit. Ontdek waarom je niet op SEO moet focussen in de teksten voor je website, en waarom “SEO-teksten” dan ook de […]

Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]

PDF’s op je website: doe het niet (en wat je wel kan doen)

Je bent op zoek naar een restaurant en komt op je mobiel via Google op de website van een uitspanning waar je het menu wilt bekijken. Klik je op dat menu, blijkt het opgemaakt te zijn in PDF en is het vreselijk moeilijk te lezen en te bedienen op je mobiele telefoon. Herkenbaar? Anno 2023 […]

SEO-technieken: white hat, grey hat en black hat

Je hebt vast weleens iets meegekregen over black hat SEO. En dan weet je waarschijnlijk ook dat er ook gesproken wordt over white hat SEO en misschien ook wel dat er ook nog grey hat is. En als je die benamingen zo leest, heb je er vast ook wel een beeld bij wat het inhoudt. […]

Het belang van een goede, eigen 404-pagina op je website

Er zijn legio artikelen geschreven over leuke en originele 404-pagina’s. Als je alleen daarop afgaat, maak je misschien wel een aardige 404-pagina op je website, maar sla je daar ook zomaar eens de plank mee mis. Zoals eigenlijk alles in je bedrijf en je (online) marketing begint het met een strategie. Dat klinkt zwaar, maar […]

Iedereen kan zelf een website maken met WordPress, of toch niet?

Iedereen kan een website maken. Zeker met WordPress. En ook iedereen kan teksten schrijven. Tuinieren. Bedenk zelf iets. Het lijkt allemaal makkelijk, maar het valt niet mee. Zeker, WordPress maakt het je makkelijk om zelf een website te maken en er zijn overal handleidingen en tutorials te vinden waardoor het wel heel laagdempelig wordt. Toch […]