Wat is duplicate content en is het slecht voor je SEO?

Wat is duplicate content en is het slecht voor je SEO?

Zoekwoordenonderzoek: een praktische handleiding

Zoekwoordenonderzoek: een praktische handleiding

Dat zoekmachineoptimalisatie (SEO) begint met zoekwoordenonderzoek lijkt me logisch. Zonder te weten op welke zoekwoorden (liever “zoektermen”) je gevonden wilt worden, is de kans enorm dat je de plank misslaat. Dan is gevonden worden in de zoekmachines een kwestie van geluk. Dus doe je zoekwoorden-onderzoek om die doelen te bepalen. En dat kun je zelf […]

Zo optimaliseer je afbeeldingen op je website (voor SEO & gebruiker)

Zo optimaliseer je afbeeldingen op je website (voor SEO & gebruiker)

Een vergeten én onderschat onderdeel van website-optimalisatie is het optimaliseren van afbeeldingen. Afbeeldingen optimaliseren doe je niet alleen voor SEO, ook voor je gebruiker. Vanuit het oogpunt van toegankelijkheid zijn afbeeldingen ook een belangrijk onderdeel van je website. (let goed op de gouden tip die je in dit artikel vindt…) -Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd […]

Ontdek de kracht van de zoekintentie voor SEO.

Ontdek de kracht van de zoekintentie voor SEO

Wie SEO zegt, zegt zoektermen. Daarvoor doe je natuurlijk zoektermenonderzoek, maar hoe bepaal je nu écht de juiste zoektermen? Kijk je dan alleen naar zoekvolume en ook alleen naar dat getalletje? Dan sla je de plank mis. Er is namelijk een veel belangrijkere factor: de zoekintentie. Ontdek wat het is, waarom het zo belangrijk is, […]

Ontdek de kracht van de zoekintentie voor SEO.

Ontdek de kracht van de zoekintentie voor SEO

Wie SEO zegt, zegt zoektermen. Natuurlijk doe je daarom zoektermenonderzoek, maar hoe bepaal je nu écht de juiste zoektermen? Kijk je nog steeds naar zoekvolume en ook alleen naar dat getalletje? Dan sla je de plank mis. Er is namelijk een belangrijkere factor: de zoekintentie. Ontdek nu wat het is, hoe jij erachter komt wat […]

AI-content of generatieve AI: dit is wat je moet weten

Sinds ChatGPT eind 2022 werd gelanceerd is vrijwel de hele wereld in de ban van AI-chatbots. Naast AI-tools die tekst voor je genereren zijn er in een rap tempo tools verschenen die je met AI content laten maken. Van afbeeldingen tot video’s, generatieve AI maakt het voor je. Ideaal wanneer je weinig tijd hebt, niet […]

Video als achtergrond of in de header van je website? Doe. Het. Niet.

Wil jij graag een video als achtergrond op je website, of in de header van een webpagina? Denk goed na of dit echt zo’n goed idee is. Meestal niet namelijk. Er zijn de nodige redenen waarom je er beter van af kan zien, en maar weinig situaties waarin ik je een achtergrondvideo zou aanraden, of […]

SEO-teksten? Weg ermee!

Ik zeg maar gewoon waar het op staat: ik ben klaar met het gebruik van SEO-teksten. Zowel de uitdrukking “SEO-teksten”, als de overdreven focus op SEO in teksten komen me eerlijk gezegd mijn neus uit. Ontdek waarom je niet op SEO moet focussen in de teksten voor je website, en waarom “SEO-teksten” dan ook de […]

Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]