Ontdek de kracht van de zoekintentie voor SEO

Wie SEO zegt, zegt zoektermen. Natuurlijk doe je daarom zoektermenonderzoek, maar hoe bepaal je nu écht de juiste zoektermen? Kijk je nog steeds naar zoekvolume en ook alleen naar dat getalletje? Dan sla je de plank mis. Er is namelijk een belangrijkere factor: de zoekintentie. Ontdek nu wat het is, hoe jij erachter komt wat […]

AI-content of generatieve AI: dit is wat je moet weten

Sinds ChatGPT eind 2022 werd gelanceerd is vrijwel de hele wereld in de ban van AI-chatbots. Naast AI-tools die tekst voor je genereren zijn er in een rap tempo tools verschenen die je met AI content laten maken. Van afbeeldingen tot video’s, generatieve AI maakt het voor je. Ideaal wanneer je weinig tijd hebt, niet […]

Video als achtergrond of in de header van je website? Doe. Het. Niet.

Wil jij graag een video als achtergrond op je website, of in de header van een webpagina? Denk goed na of dit echt zo’n goed idee is. Meestal niet namelijk. Er zijn de nodige redenen waarom je er beter van af kan zien, en maar weinig situaties waarin ik je een achtergrondvideo zou aanraden, of […]

SEO-teksten? Weg ermee!

Ik zeg maar gewoon waar het op staat: ik ben klaar met het gebruik van SEO-teksten. Zowel de uitdrukking “SEO-teksten”, als de overdreven focus op SEO in teksten komen me eerlijk gezegd mijn neus uit. Ontdek waarom je niet op SEO moet focussen in de teksten voor je website, en waarom “SEO-teksten” dan ook de […]

Krijg makkelijker resultaat met de heilige TIE-eenheid van SEO

Om resultaat te halen met SEO heb je een strategie nodig. En een strategie moet ergens op gebaseerd worden. Daarvoor heb ik de ‘heilige TIE-eenheid’ uitgevonden. In een eerder blog haalde ik al eens mijn ‘heilige TIE-eenheid van SEO” aan en legde ik deze drie belangrijke onderdelen voor je SEO-strategie kort uit. Nu krijg je er […]

Bouw gratis een website voor jouw onderneming – met Google

Wil je wel een website, maar heb je geen zin om er ook maar íets voor te betalen? Dan heb ik goed nieuws voor je. Je bouwt namelijk zelf gratis en snel een website, met dank aan Google. Met wat mitsen en maren overigens. Je hebt er in ieder geval geen domeinnaam voor nodig én […]

Sloop die slider en haal meer uit je website

Heb jij een slider (of carrousel) op je website of overweeg je dat? Doe maar niet. Laten we eens kijken waarom sliders gewoonweg overbodig zijn en daarmee vooral ook je conversie in de weg zitten. En wat voor sliders geldt, geldt trouwens ook voor achtergrondvideo’s of ‘hero movies’.  -Dit artikel is voor het eerst gepubliceerd […]

Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]

PDF’s op je website: doe het niet (en wat je wel kan doen)

Je bent op zoek naar een restaurant en komt op je mobiel via Google op de website van een uitspanning waar je het menu wilt bekijken. Klik je op dat menu, blijkt het opgemaakt te zijn in PDF en is het vreselijk moeilijk te lezen en te bedienen op je mobiele telefoon. Herkenbaar? Anno 2023 […]