Waarom je niet zonder een Google Bedrijfsprofiel kunt

Veel organisaties laten kansen liggen door het Google Bedrijfsprofiel niet of niet goed in te zetten. Het kost niks, behalve een beetje tijd, terwijl je de vindbaarheid in Google ermee vergroot en je jouw klanten ook beter van dienst bent met een Bedrijfsprofiel. Ontdek wat je er allemaal mee kan en hoe je jouw Google […]

Bedrijfsprofiel beheren in Google of Google Maps

Je Google Bedrijfsprofiel beheer je sinds 2022 in Google of Google Maps. De Google Mijn Bedrijf-website en apps zijn sinds januari 2022 niet meer te gebruiken. Althans, alleen als je meerdere locaties (ook meerdere bedrijven) beheert, kun je nog naar business.google.com om daar de locaties te beheren. Wat is er naast de naamswijziging naar Google […]

Sociale media en SEO: hoe zit het nu precies?

Sociale media als onderdeel van je SEO-strategie? Ik raad het je niet aan. Maar hoe zit het dan precies met SEO en sociale media? Alles komt aan bod in dit artikel.

Nationaal Social Media Onderzoek 2019: Instagram snelste groeier

Welke sociale media zet je in als bedrijf en waarom? Zit jouw doelgroep wel op Facebook of zit de potentie juist in Instagram? Maak de juiste keuze gebaseerd op cijfers, maar vergeet vooral ook niet wat past bij jou én waar je doelgroep zit. De cijfers krijg je ieder jaar van onderzoeksbureau NewCom, die het […]

Verschil leestekens meta-omschrijvingen Open Graph en Google

Verschil leestekens meta-omschrijvingen Open Graph en Google

Voor de weergave in Google en voor de weergave op Facebook en Twitter kun je aparte paginatitels en meta-omschrijvingen maken per pagina. Voor de weergave op sociale media gebruik je Open Graph. Maar welke verschillen zijn er tussen deze metadata en hoe pas je die toe op jouw website? En waarom zou je dat doen? […]