Krijg makkelijker resultaat met de heilige TIE-eenheid van SEO

Om resultaat te halen met SEO heb je een strategie nodig. En een strategie moet ergens op gebaseerd worden. Daarvoor heb ik de ‘heilige TIE-eenheid’ uitgevonden. In een eerder blog haalde ik al eens mijn ‘heilige TIE-eenheid van SEO” aan en legde ik deze drie belangrijke onderdelen voor je SEO-strategie kort uit. Nu krijg je er […]

Outreach-e-mails: hoe linkbuilding je echt wat gaat opleveren

Wie een website heeft en vindbaar wil worden in de zoekmachines, gaat uiteindelijk iets doen aan linkbuilding. Of krijgt e-mails van partijen die op de een of andere manier een backlink wil scoren op de website van de ontvanger. Dat soort e-mails valt onder ‘outreach’. een onderdeel van linkbuilding. Ga je zelf ook outreach-e-mails sturen […]

Keyboost van iPower: hoe werkt het en wat is het risico?

We krijgen allemaal op een gegeven moment wel mails binnen over onze website. Dat er iets beter kan, of dat iemand een link wil scoren met bijvoorbeeld een gastblog. Een van de hardnekkige spammers is Gregory Liénard van iPower, die zijn Keyboost onder de aandacht wil brengen. Heb je weleens een mail over Keyboost ontvangen? […]

Keyword Difficulty: zo interpreteer en gebruik je ‘m voor SEO

Als je zoektermenonderzoek doet, haal je met diverse tools niet alleen zoekvolume op, maar ook keyword difficulty. Wat is dat voor getal, hoe interpreteer je het en hoe gebruik je het dan voor je SEO? Deze keyword difficulty (KD) vraagt namelijk echt om nuance en als je die nuance eenmaal kent en begrijpt, weet je precies […]

Zo zet je digitale PR in voor meer backlinks

Als je ook maar een beetje met SEO bezig bent, weet je dat backlinks een belangrijke rol spelen in je vindbaarheid. Voor de een is het vrij makkelijk om backlinks te krijgen, voor de ander lijkt het een onmogelijke taak. Zo zijn er websites die bij lancering al flink wat links krijgen, terwijl andere websites […]

SEO-trends zijn onzin [update 2021-2022]

Ieder jaar is het zo tegen het einde van het jaar weer raak: overal verschijnen lijstjes met SEO-trends voor het komende jaar. Het lijkt inmiddels ook een soort wedstrijd wie als eerste met zo’n artikel komt. Net als bij de pepernoten lijkt het wel of het ieder jaar eerder is. Zo verscheen er op 23 […]

Hoog zoekvolume: niet (meer) het belangrijkst voor SEO

Het lijkt heel logisch om te kiezen voor het hoogste zoekvolume in Google wanneer je met SEO aan de slag gaat. Een hoog zoekvolume betekent meer bezoekers en dat kan toch alleen maar goed zijn? Nou, niet dus. Zoekvolume alleen zegt niks en daarnaast is het de vraag of je er wel echt de juiste […]

Domeinnaam kiezen: de beste tips (ook voor SEO)

Heeft je domeinnaam invloed op SEO en is het daarom raadzaam om een websitenaam te kiezen met zoektermen erin? Voordat je een domeinnaam of zelfs domeinnamen aanschaft, heb je een aantal dingen om in overweging te nemen. Ik krijg regelmatig de vraag van klanten welke domeinnaam nu het beste is en zelfs wat een domeinnaam […]

Not provided opgelost met Search Analytics for Sheets

Wat zou het toch mooi zijn als je al je posities in Google kon achterhalen. Toch? En dan de zoektermen met daarbij de pagina’s die op die zoektermen ranken? In Google Analytics kan dat niet, daar zie je vooral ‘Not provided’ en in Google Search Console krijg je weer niet te zien welke pagina nu […]