Zelf SEO doen of in ieder geval meer kennis opdoen over zoekmachine-optimalisatie? Hier lees je alles wat ik -en een enkele gastblogger- er al over schreef. Is er nog een onderwerp waar je meer over wilt weten? Mail me gewoon even.

SEO-teksten schrijven: in 7 stappen naar vindbare webteksten

Je wilt ijzersterke SEO-teksten schrijven. Want ja, de webpagina die je schrijft mag best vindbaar zijn in Google toch? Of het nu een pagina is met je producten- of dienstenaanbod of een blogartikel, je wilt je plekje in de zoekmachine pakken. Omdat je met vindbaarheid in Google je bereik vergroot. Dus, hoe schrijf je die […]

Waarom is mijn website of webpagina niet vindbaar op Google?

Heb je een website of webpagina die niet vindbaar is in Google, wil je natuurlijk weten hoe dat komt. En wat je kunt doen om alsnog in de index van Google te komen. Dat is namelijk waar het om gaat: indexering in de zoekmachine. Zodra een URL is geïndexeerd kan je werken aan de vindbaarheid […]

Mangools KWFinder: alle voor- en nadelen + tips

Wanneer je zoektermenonderzoek wilt doen heb je legio tools die je daarvoor kunt gebruiken. Vraag je aan anderen welke tool je zou moeten gebruiken, dan krijg  je ook veel verschillende aanbevelingen. Een van de tools die vaak wordt aanbevolen is KWFinder van Mangools. Naar mijn persoonlijke mening is het een prima tool voor beginners in […]

Wat is linkbuilding? Alles over factoren, technieken en meer

Of je nu al met linkbuilding bezig bent of dat je nog aan het oriënteren bent omdat je weet dat backlinks een krachtig signaal zijn, je hoort en leest vast veel verschillende verhalen. Laten we vooropstellen dat niemand hierin kan claimen precies te weten hoe het zit. In dit artikel gaat het om zo feitelijk […]

Is het menu van jouw website wel duidelijk?

Het menu van je website is belangrijker dan je denkt. Het menu helpt je bezoekers snel duidelijk te krijgen waar je website over gaat. Bij heel veel websites is daar niet goed over nagedacht. Of er is juist teveel over nagedacht. Zo’n hoofdmenu moet duidelijk zijn. Als je daar bijvoorbeeld ‘Diensten’ in zet, hoe moet […]

Google SEO-certificaat of Google-gecertificeerd bedrijf? Onzin

Zie jij ze ook wel eens voorbijkomen, onlinemarketingbureaus die zeggen gecertificeerd te zijn door Google? Of SEO-specialisten met een Google-certificaat? Gek eigenlijk, want Google geeft geen certificering uit voor SEO. Een certificaat op dat vakgebied behaal je echt alleen bij “gewone” opleiders. Kijk mee in de wereld van SEO, Google en certificaten, zodat je weet […]

Wat woorden doen: hoe tekst jou omzet oplevert, of omzet kost

Tekst heeft een niet te onderschatten invloed op (het succes van) jouw bedrijf of organisatie. Gek genoeg zijn er nog enorm veel bedrijven die de kracht van woorden onderwaarderen en daarom bezuinigen op teksten. Een copywriter is niet nodig, omdat iedereen wel een tekst kan schrijven, denken ze dan. Of ze denken dat een tekst […]

Zo schrijf je de beste SEO-titels; ook voor conversie

Je paginatitel is belangrijk voor SEO, maar ook voor conversie. Met een goede paginatitel trek je namelijk bezoekers naar je website, terwijl een minder goede je juist bezoekers kan kosten. Wat is nu een goede paginatitel voor zowel SEO als conversie? En wanneer spreek je van een SEO-titel en wat is het verschil met een […]

Outreach-e-mails: hoe linkbuilding je echt wat gaat opleveren

Wie een website heeft en vindbaar wil worden in de zoekmachines, gaat uiteindelijk iets doen aan linkbuilding. Of krijgt e-mails van partijen die op de een of andere manier een backlink wil scoren op de website van de ontvanger. Dat soort e-mails valt onder ‘outreach’. een onderdeel van linkbuilding. Ga je zelf ook outreach-e-mails sturen […]