Bij veel SEO-bureaus vind je SEO-pakketten, met standaard invulling van wat uurtjes en werk. SEO is alleen niet in pakketjes te verpakken. Wat jij nodig hebt is iemand die je helpt op de manier die bij jou past. Een SEO-samenwerking, waarbij jij doet wat binnen jouw mogelijkheden ligt en je terugvalt op een specialist voor wat je niet weet, of wat je niet kunt of wilt doen.

Die SEO-samenwerking heb je hier gevonden. Daarbij werken we wel met een indicatief aantal uren, je moet natuurlijk iets vastleggen. Dat aantal uren is alleen niet in beton gegoten, je zit niet aan een vast contract vast en je gaat een flexibele samenwerking aan.

Die flexibele samenwerking heeft een heldere prijsopbouw:

  1. Basistarief: hierin zijn de kosten voor diverse tools en andere vaste kosten opgenomen*
  2. Uurtarief: gebaseerd op een blok van ongeveer 2 uur krijg je telkens een iets lager uurtarief**
  3. Extra’s: alleen wanneer je nog bepaalde extra’s wilt, waarvoor we bijvoorbeeld externe specialisten inschakelen, krijg je daar ook nog een tarief voor berekend

*Door een vast tarief te berekenen voor de tools en andere vaste kosten, hoeft dat niet in een uurtarief te worden opgenomen. Wel zo realistisch. En: dit basistarief betekent dat jij zelf geen kosten voor allerlei tools hoeft te maken omdat ik die al tot mijn beschikking heb.

**Hoe meer uren ik voor 1 opdracht of opdrachtgever werk, hoe meer zekerheid ik heb (minder risico, dus dat scheelt geld), hoe minder tijd ik aan administratief werk kwijt ben, kortom: minder kosten en financiële risico’s aan mijn kant. Dat bereken ik natuurlijk door. Wel zo redelijk.

 

Binnenkort meer over de SEO-samenwerking, waar steeds meer ondernemingen gebruik van maken. Wil je meer weten of een voorstel, vraag dat hieronder direct aan.