Wat is de hreflang-tag en hoe implementeer je die?

Werk je internationaal, dan is je website meestal ook meertalig. Tenzij je bewust voor een alleen Engelstalige website kiest. Bij een meertalige website moet je vaak wel verschil maken tussen verschillende landen. Niet alleen vanwege (kleine) taalverschillen, maar ook vanwege valuta of levering en leveringskosten. Dat verschil maak je met de hreflang-tag. Hoe je dat […]

Meta keywords-tag gebruiken voor je SEO? Doe maar niet

Voeg jij meta-keywords toe aan je webpagina’s? Zonde van je tijd.  Er blijken nog steeds mensen te zijn die  denken dat de meta keywords-tag nog iets doet voor je vindbaarheid in Google. Niets is minder waar, het invullen van de de meta keywords-tag is zonde van je tijd en levert je niks op. Het kan […]

XML-sitemap & SEO: zo werkt het

Een XML-sitemap is om meerdere redenen een belangrijk onderdeel van je website. Naast SEO-technisch is het ook voor jezelf en je bezoekers handig. Hoe maak je zo’n sitemap en wat kun je er zoal mee voor je SEO?  Wat is een XML-sitemap? Een XML-sitemap is een inhoudsopgave of index van jouw website en bevat alle […]

Zo test en verbeter je de snelheid van je website

Enorm veel websites die ik tegenkom of test zijn traag. Haal je ze door de PageSpeed-test of een andere test die de laadtijd toont, zie je vaak dezelfde issues die de snelheid beïnvloeden. Je verbetert de snelheid van je website dus makkelijk door deze meest voorkomende problemen te checken en op te lossen. Test de […]

Hoe verbeter je nu de snelheid van je mobiele website?

Dit is een gastblog van Ramon Fincken van Managed WP Hosting. Vanwege Googles Speed Update heb ik hem gevraagd uit de doeken te doen hoe je de snelheid van je mobiele WordPress website verbetert. Niet alleen de Speed Update is hierbij van belang. Op mobiel is het geduld van veel websitebezoekers beduidend lager dan op […]

Dus jouw nieuwe website is zoekmachinevriendelijk, en nu?

Wanneer je een nieuwe website laat bouwen, houd je het liefst ook gelijk rekening met SEO. Je wilt gevonden worden in Google, want uiteindelijk levert je dat klanten op. Dus kies je voor een webbouwer die belooft een zoekmachine-vriendelijke website te maken. Wat mag je dan verwachten? SEO-vriendelijk of zoekmachinevriendelijk, is er verschil? Je zult […]

Website verhuizen of nieuwe sitestructuur: 301 redirect

Je website verdwenen uit de zoekresultaten van Google: dat is werkelijk een ramp. Zeker wanneer je al goede posities had of wanneer je verwachtte betere resultaten te krijgen door een wijziging op je website. Die wijzigingen brengen echter een groot risico met zich mee. Hoe je dat voorkomt met een 301 redirect en wat die […]

Waarom noindex op een webpagina en hoe doe je dat?

Je hebt vast wel eens gehoord over ‘noindex’. Of misschien ook niet. En dan is het tijd dat je wel weet wat het is. En waarom je het zou gebruiken. En hoe. Want die noindex-tag is best wel eens nuttig.  Waar staat noindex voor? Noindex is een stukje code in je webpagina dat je toevoegt […]

Een responsive website is geen noodzaak voor SEO

Wanneer jouw website nog niet responsive is, heb je een probleem. Niet zozeer vanwege de Google Mobile Friendly update, maar omdat een niet-mobielvriendelijke website minachting is van je klanten. Een mobielvriendelijke website doe je niet voor je SEO, maar voor je klant. Voor je SEO is het namelijk beslist geen noodzaak. Ik leg je in dit […]