Wat is Google Search Console en hoe gebruik je het?

Je gebruikt het al of hebt er vast van gehoord: Google Search Console. Bij veel webmasters en website-eigenaren is dit echt een ondergeschoven kindje. Veel mensen kijken liever in Google Analytics of denken dat ze daar informatie over hun vindbaarheid voor hun SEO uit kunnen halen. Toch is Google Search Console (GSC) bijzonder nuttig, juist […]

SiteGuru review: een SEO- en website-optimalisatietool voor iedereen

Het is heel logisch dat je zelf je website wilt kunnen verbeteren. Of het nu is omdat je jouw website zelf belangrijk vindt, je het een beetje als “je kindje” ziet, of omdat je gewoon graag inzicht en controle wilt hebben. Toch zijn of lijken veel dingen heel technisch als je zelf niet zo technisch […]

Gemiddelde positie in Google Search Console: dit zijn de haken en ogen

Met Google Search Console krijg je heel waardevolle inzichten in de prestaties van jouw website in Google. Naast het aantal bezoekers dat via de zoekmachine naar jouw website komt, krijg je bijvoorbeeld ook de zoektermen te zien waarvoor jouw website in de zoekresultaten getoond is. Naast die zoektermen staat dan de gemiddelde positie. En dat […]

Mangools KWFinder: alle voor- en nadelen + tips

Wanneer je zoektermenonderzoek wilt doen heb je legio tools die je daarvoor kunt gebruiken. Vraag je aan anderen welke tool je zou moeten gebruiken, dan krijg  je ook veel verschillende aanbevelingen. Een van de tools die vaak wordt aanbevolen is KWFinder van Mangools. Naar mijn persoonlijke mening is het een prima tool voor beginners in […]

Hoe gebruik je Yoast SEO? Een handleiding

Lees hoe je Yoast SEO optimaal gebruikt. Een handleiding inclusief de onderdelen die helemaal niet zo relevant zijn. Zoals dat groene bolletje…

Not provided opgelost met Search Analytics for Sheets

Wat zou het toch mooi zijn als je al je posities in Google kon achterhalen. Toch? En dan de zoektermen met daarbij de pagina’s die op die zoektermen ranken? In Google Analytics kan dat niet, daar zie je vooral ‘Not provided’ en in Google Search Console krijg je weer niet te zien welke pagina nu […]

Ubersuggest: wat kun je er allemaal mee?

Wil je gevonden worden in Google, dan wil je natuurlijk ook wel weten of het nut heeft. Want waarom zou je je pijlen richten op ‘content marketing leeuwarden’ wanneer daar niet of nauwelijks op gezocht wordt? Dus je doet je zoektermenonderzoek en hé, we zijn Nederlands, dus als het gratis kan kies je bijvoorbeeld voor […]

Hoe hoog sta ik in Google? Check zelf je posities

Je wilt vindbaar zijn in Google, dus wil je weten hoe hoog je staat in de zoekmachine. Niet voor niets zoeken mensen op ‘waar sta ik in google’ of op ‘hoe hoog sta ik in google’. Maar hoe check je die posities? Ga je zelf in Google kijken en hoe betrouwbaar is dat dan? Ik […]

Welke tools heb je echt nodig voor je website?

Je maakt een website, of laat ‘m maken door een heuse webbouwer. Maar dan ben je niet klaar, sterker nog; dan begint het pas. Alleen een website lanceren is echt niet alles. Je wilt toch iets bereiken met je website? Dus ga je aan de slag met een aantal tools. De belangrijkste tools om je […]