Alle SEO-tips die in onze blogs staan vind je hier bij elkaar. Mis je tips over SEO die je wel had verwacht, bijvoorbeeld over een bepaald (sub)onderwerp? Laat het ons weten, stel je vraag en we helpen je verder op weg. Of het nu is met een link naar de SEO-tip die je zocht of dat we jouw vraag als basis gebruiken voor een volgend inhoudelijk artikel.

Gebruik ook de zoekfunctie om jouw specifieke onderwerp te vinden.

Hoog zoekvolume: niet (meer) het belangrijkst voor SEO

Het lijkt heel logisch om te kiezen voor het hoogste zoekvolume in Google wanneer je met SEO aan de slag gaat. Een hoog zoekvolume betekent meer bezoekers en dat kan toch alleen maar goed zijn? Nou, niet dus. Zoekvolume alleen zegt niks en daarnaast is het de vraag of je er wel echt de juiste […]

Hoe zet je een SEO-strategie op?

Hoe zet je een SEO-strategie op?

SEO doe je er niet even bij, het is een langetermijnstrategie. Het is een onderdeel van online marketing, wat weer onderdeel is van marketing (duh). Natuurlijk, niet voor iedere onderneming is online het belangrijkste kanaal. Toch heeft de coronacrisis aangetoond dat online onderdeel moet uitmaken van je strategie. Als men plotseling niet offline bij je […]

Hoe hoog sta jij in Google? Check het zelf met deze tools.

Hoe hoog sta ik in Google? Check zelf je posities

Je wilt vindbaar zijn in Google, dus wil je weten hoe hoog je staat in de zoekmachine. Niet voor niets zoeken mensen op ‘waar sta ik in google’ of op ‘hoe hoog sta ik in google’. Maar hoe check je die posities? Ga je zelf in Google kijken en hoe betrouwbaar is dat dan? Ik […]

Concurrentieanalyse voor SEO: zo doe je dat.

Concurrentieanalyse-onderzoek voor SEO? Voorkom deze fouten

Voor de vindbaarheid voor je website (SEO), begin je natuurlijk met een zoektermenonderzoek. Wil je weten welke zoektermen kansrijk genoeg zijn om posities mee te krijgen, dan is een concurrentieanalyse de volgende stap. Hiermee krijg je helder of het überhaupt zin heeft om in te zetten op de door jou gekozen zoekterm. Er zijn verschillende […]

XML-sitemap & SEO: zo werkt het

Een XML-sitemap is om meerdere redenen een belangrijk onderdeel van je website. Naast SEO-technisch is het ook voor jezelf en je bezoekers handig. Hoe maak je zo’n sitemap en wat kun je er zoal mee voor je SEO?  Wat is een XML-sitemap? Een XML-sitemap is een inhoudsopgave of index van jouw website en bevat alle […]

Wat is Google Trends en hoe werkt het?

Je hebt vast wel eens gehoord van Google Trends. Misschien is het je zelfs aangeraden om te gebruiken voor je zoektermenonderzoek. Een interessante keuze, vooral omdat je wel eens flink kan worden misleid door de data in de tool. Je kan er zeker interessante informatie uit halen, als je maar weet wat Google Trends nu […]

Verbeter zelf je lokale vindbaarheid met local SEO

Ben je dienstverlener of heb je een horecagelegenheid of winkel, dan is lokale vindbaarheid voor jou van belang. Dan heb je te maken met local SEO, het specifiek lokaal vindbaar maken van een website. Wat kun jij zelf als website-eigenaar of -beheerder doen aan local SEO en waar moet je rekening mee houden? -Dit artikel […]

Content pruning: waarom je in je website moet snoeien

Je moet snijden in je content, snoeien, samenvoegen. Content pruning heet dat in het Engels. Zo bestrijd je keyword cannibalization en versterk je juist de goede content, om beter te scoren in Google. Hoe doe je die content pruning nu, waar begin je? Waarom content pruning? Eigenlijk zijn er meerdere redenen waarom je aan content […]

Zo test en verbeter je de snelheid van je website

Enorm veel websites die ik tegenkom of test zijn traag. Haal je ze door de PageSpeed-test of een andere test die de laadtijd toont, zie je vaak dezelfde issues die de snelheid beïnvloeden. Je verbetert de snelheid van je website dus makkelijk door deze meest voorkomende problemen te checken en op te lossen. Test de […]