Zelf SEO doen of in ieder geval meer kennis opdoen over zoekmachine-optimalisatie? Hier lees je alles wat ik -en een enkele gastblogger- er al over schreef. Is er nog een onderwerp waar je meer over wilt weten? Mail me gewoon even.

Wat woorden doen: hoe tekst jou omzet oplevert, of omzet kost

Tekst heeft een niet te onderschatten invloed op (het succes van) jouw bedrijf of organisatie. Gek genoeg zijn er nog enorm veel bedrijven die de kracht van woorden onderwaarderen en daarom bezuinigen op teksten. Een copywriter is niet nodig, omdat iedereen wel een tekst kan schrijven, denken ze dan. Of ze denken dat een tekst […]

Zo schrijf je de beste SEO-titels; ook voor conversie

Je paginatitel is belangrijk voor SEO, maar ook voor conversie. Met een goede paginatitel trek je namelijk bezoekers naar je website, terwijl een minder goede je juist bezoekers kan kosten. Wat is nu een goede paginatitel voor zowel SEO als conversie? En wanneer spreek je van een SEO-titel en wat is het verschil met een […]

Outreach-e-mails: hoe linkbuilding je echt wat gaat opleveren

Wie een website heeft en vindbaar wil worden in de zoekmachines, gaat uiteindelijk iets doen aan linkbuilding. Of krijgt e-mails van partijen die op de een of andere manier een backlink wil scoren op de website van de ontvanger. Dat soort e-mails valt onder ‘outreach’. een onderdeel van linkbuilding. Ga je zelf ook outreach-e-mails sturen […]

Waarom alle reviews belangrijk zijn voor jouw bedrijf

Een van de grote voordelen van het wereldwijde web is dat je vooraf onderzoek kunt doen voor je een dienst of product koopt. Dankzij online reviews krijg je inzicht in hoe betrouwbaar een bedrijf of hoe goed een product is. Dat betekent ook dat je als bedrijf actief recensies van je klanten moet werven. Hoe […]

De bizarre staat van linkbuilding in Nederland (anno 2023)

Misschien vind je mij te braaf en te ethisch als je dit allemaal leest, dat is dan maar zo. Grote kans dat veel linkbuilders in Nederland mij dit artikel ook kwalijk gaan nemen. Maar het moet me toch echt van het hart hoeveel matige en vooral slechte linkbuilding er in Nederland wordt aangeboden. Ja echt, […]

Ook BOOS op je onlinemarketing- of SEO-bureau?

Je kent het online programma BOOS ongetwijfeld. Sinds de onthullingen over grensoverschrijdend gedrag bij The Voice of Holland kent vrijwel iedereen in Nederland BOOS wel. Meestal behandelt BOOS problemen van consumenten, maar op 31 maart 2022 verscheen een aflevering met ondernemers die ontevreden waren over hun onlinemarketingbureau, in dit geval Real Gen. Nu staat dit […]

Meta keywords-tag gebruiken voor je SEO? Doe maar niet

Voeg jij meta-keywords toe aan je webpagina’s? Zonde van je tijd.  Er blijken nog steeds mensen te zijn die  denken dat de meta keywords-tag nog iets doet voor je vindbaarheid in Google. Niets is minder waar, het invullen van de de meta keywords-tag is zonde van je tijd en levert je niks op. Het kan […]

Keyboost van iPower: hoe werkt het en wat is het risico?

We krijgen allemaal op een gegeven moment wel mails binnen over onze website. Dat er iets beter kan, of dat iemand een link wil scoren met bijvoorbeeld een gastblog. Een van de hardnekkige spammers is Gregory Liénard van iPower, die zijn Keyboost onder de aandacht wil brengen. Heb je weleens een mail over Keyboost ontvangen? […]

DR of DA als relevante score gebruiken? Doe maar niet

Een hoge domeinautoriteit (een soort autoriteitsscore voor je website) of lijkt heel mooi, maar wat als je met zo’n hoge score nauwelijks organische posities in Google hebt? DR (Domain Rating, de domeinautoriteit van Ahrefs) of DA (Domain Authority van Moz) is geen doel op zich. En geen garantie op goede vindbaarheid. Toch blijft er maar […]