Zelf SEO doen of in ieder geval meer kennis opdoen over zoekmachine-optimalisatie? Hier lees je alles wat ik -en een enkele gastblogger- er al over schreef. Is er nog een onderwerp waar je meer over wilt weten? Mail me gewoon even.

Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]

SEO-technieken: white hat, grey hat en black hat

Je hebt vast weleens iets meegekregen over black hat SEO. En dan weet je waarschijnlijk ook dat er ook gesproken wordt over white hat SEO en misschien ook wel dat er ook nog grey hat is. En als je die benamingen zo leest, heb je er vast ook wel een beeld bij wat het inhoudt. […]

Wat is de hreflang-tag en hoe implementeer je die?

Werk je internationaal, dan is je website meestal ook meertalig. Tenzij je bewust voor een alleen Engelstalige website kiest. Bij een meertalige website moet je vaak wel verschil maken tussen verschillende landen. Niet alleen vanwege (kleine) taalverschillen, maar ook vanwege valuta of levering en leveringskosten. Dat verschil maak je met de hreflang-tag. Hoe je dat […]

SEO-teksten schrijven: in 7 stappen naar vindbare webteksten

Je wilt ijzersterke SEO-teksten schrijven. Want ja, de webpagina die je schrijft mag best vindbaar zijn in Google toch? Of het nu een pagina is met je producten- of dienstenaanbod of een blogartikel, je wilt je plekje in de zoekmachine pakken. Omdat je met vindbaarheid in Google je bereik vergroot. Dus, hoe schrijf je die […]

Waarom is mijn website of webpagina niet vindbaar op Google?

Heb je een website of webpagina die niet vindbaar is in Google, wil je natuurlijk weten hoe dat komt. En wat je kunt doen om alsnog in de index van Google te komen. Dat is namelijk waar het om gaat: indexering in de zoekmachine. Zodra een URL is geïndexeerd kan je werken aan de vindbaarheid […]

Mangools KWFinder: alle voor- en nadelen + tips

Wanneer je zoektermenonderzoek wilt doen heb je legio tools die je daarvoor kunt gebruiken. Vraag je aan anderen welke tool je zou moeten gebruiken, dan krijg  je ook veel verschillende aanbevelingen. Een van de tools die vaak wordt aanbevolen is KWFinder van Mangools. Naar mijn persoonlijke mening is het een prima tool voor beginners in […]

Wat is linkbuilding? Alles over factoren, technieken en meer

Of je nu al met linkbuilding bezig bent of dat je nog aan het oriënteren bent omdat je weet dat backlinks een krachtig signaal zijn, je hoort en leest vast veel verschillende verhalen. Laten we vooropstellen dat niemand hierin kan claimen precies te weten hoe het zit. In dit artikel gaat het om zo feitelijk […]

Is het menu van jouw website wel duidelijk?

Het menu van je website is belangrijker dan je denkt. Het menu helpt je bezoekers snel duidelijk te krijgen waar je website over gaat. Bij heel veel websites is daar niet goed over nagedacht. Of er is juist teveel over nagedacht. Zo’n hoofdmenu moet duidelijk zijn. Als je daar bijvoorbeeld ‘Diensten’ in zet, hoe moet […]

Google SEO-certificaat of Google-gecertificeerd bedrijf? Onzin

Zie jij ze ook wel eens voorbijkomen, onlinemarketingbureaus die zeggen gecertificeerd te zijn door Google? Of SEO-specialisten met een Google-certificaat? Gek eigenlijk, want Google geeft geen certificering uit voor SEO. Een certificaat op dat vakgebied behaal je echt alleen bij “gewone” opleiders. Kijk mee in de wereld van SEO, Google en certificaten, zodat je weet […]