Zelf SEO doen of in ieder geval meer kennis opdoen over zoekmachine-optimalisatie? Hier lees je alles wat ik -en een enkele gastblogger- er al over schreef. Is er nog een onderwerp waar je meer over wilt weten? Mail me gewoon even.

Hoe beoordeel je de kwaliteit van backlinks nu echt?

Er wordt veel verteld over linkbuilding, backlinks en de kwaliteit van backlinks. En hoewel er simpelweg niet met volledige zekerheid over kan worden gezegd wat er wel en niet klopt, ga ik de dingen die hierover beweerd worden wel op waarheid beoordelen. Of in ieder geval: of het allemaal wel zo aannemelijk is. Omdat die […]

Bouw gratis een website voor jouw onderneming – met Google

Wil je wel een website, maar heb je geen zin om er ook maar íets voor te betalen? Dan heb ik goed nieuws voor je. Je bouwt namelijk zelf gratis en snel een website, met dank aan Google. Met wat mitsen en maren overigens. Je hebt er in ieder geval geen domeinnaam voor nodig én […]

Wat is crawl budget en wanneer wordt het een probleem?

Een van de dingen die je misschien weleens hoort is dat je rekening moet houden met het crawl budget. Want je zou zomaar eens tegen de limieten van het crawl budget aan kunnen lopen. Die kans is echt heel klein en zoiets zal voor maximaal 10% van alle websites gelden. Je kan dus onmiddellijk stoppen […]

Wat is de spamscore en moet je er wat mee?

In sommige SEO-tools vind je iets als een spamscore of toxic score, waarmee ze willen weergeven hoeveel en welke links je krijgt die negatief kunnen uitpakken voor je SEO.  Hoe bereken ze zoiets en wat moet je ermee? Spoiler alert: zo’n (spam)score is vrijwel nooit iets om je druk om te maken. Dan weet je […]

Google Bedrijfsprofiel aanmaken: waarom en hoe

Hoe maak je zelf jouw Google Bedrijfsprofiel aan, of hoe claim je een eventueel bestaand Bedrijfsprofiel? Eigenlijk wijst het zich wel vanzelf, maar we helpen je graag verder. Je hoeft dus alleen maar onderstaande stappen te volgen voor jouw eigen Google Bedrijfsprofiel. -Dit artikel is voor het eerst gepubliceerd op 9 juni 2019 en geüpdatet […]

Waarom je niet zonder een Google Bedrijfsprofiel kunt

Veel organisaties laten kansen liggen door het Google Bedrijfsprofiel niet of niet goed in te zetten. Het kost niks, behalve een beetje tijd, terwijl je de vindbaarheid in Google ermee vergroot en je jouw klanten ook beter van dienst bent met een Bedrijfsprofiel. Ontdek wat je er allemaal mee kan en hoe je jouw Google […]

Tijdelijk je openingstijden aanpassen in Google in je Bedrijfsprofiel

Veel bedrijven hebben  rondom feestdagen als kerst, oud en nieuw, Pasen en Pinksteren aangepaste openingstijden. Winkels hebben ruimere openingstijden, restaurants zijn open op dagen waarop ze anders dicht zijn, allemaal tijdelijk afwijkende openingstijden. Die wil je ook in Google laten zien, omdat je wilt voorkomen dat klanten voor een dichte deur komen te staan, of […]

Private blog networks: versla ze met echte SEO

Iedere week een nieuw artikel schrijven. Ik heb er gelukkig genoeg inspiratie voor, maar soms doet zich een buitenkansje voor. Dit artikel is namelijk geschreven door Matt Adams van Online Growth Guru en het past heel mooi bij mijn visie en eerdere blogs. Ik mocht het oorspronkelijke artikel over Private Blog Networks vertalen, zodat ook […]

Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]