Zelf SEO doen of in ieder geval meer kennis opdoen over zoekmachine-optimalisatie? Hier lees je alles wat ik -en een enkele gastblogger- er al over schreef. Is er nog een onderwerp waar je meer over wilt weten? Mail me gewoon even.

Hoe goed werkt DTG netwerkprofiel voor jouw lokale vindbaarheid?

Hoe werkt DTG Netwerkprofiel voor jouw lokale online vindbaarheid?

DTG bood het Netwerkprofiel aan Nederlandse ondernemingen aan voor lokale online vindbaarheid. Ze hadden daar een video-advertentie online voor lopen, waardoor ik meer over dit product wilde weten. De video die ik te zien kreeg klopte best prima in het begin. En dan zoek ik graag uit hoe zoiets werkt en welke overwegingen je heb […]

Kies vóór 25 mei 2018 jouw bewaarperiode in Google Analytics

Kies voor 25 mei jouw Google Analytics bewaarperiode

Grote kans dat jij Google Analytics gebruikt voor jouw website. Deze tool geeft je inzicht in bezoekersstatistieken en daar zit een bewaarperiode aan. Vóór 25 mei 2018 moet jij de keuze hebben gemaakt hoe lang jij de data wilt bewaren. Hoe je dat doet, leg ik je natuurlijk graag uit. Mail van Google Analytics Wanneer […]

Lengte van de meta-omschrijving weer korter. Wat nu?

Lengte meta-omschrijving nu weer korter. Wat nu?

Het blijft feest met de zoekmachine waar we allemaal gebruik van maken en waar wij bedrijven zo van afhankelijk zijn. Want met meer dan 90% marktaandeel blijft Google dé dominante factor in zoekmachineland. En die dominante zoekmachine heeft nu weer eens bepaal dat de lengte van de meta-omschrijvingen wel weer eens korter kan. Hoe dan? […]

Hoe scoor je in Google met weinig tekst en vooral afbeeldingen?

Hoe scoor je in Google met weinig tekst en vooral afbeeldingen?

Een webpagina moet minimaal 300 woorden bevatten. Toch? Dat zeggen ze allemaal. Da’s goed voor je SEO, minimaal 300 woorden. Maar wat als je vooral met beeld werkt, omdat je fotograaf bent, ontwerper, of op een andere manier vooral met dingen werkt die visueel beter uitkomen dan in tekst? Kun je dan nog wel een […]

Jouw nieuwe website zoekmachinevriendelijk - en nu

Dus jouw nieuwe website is zoekmachinevriendelijk, en nu?

Wanneer je een nieuwe website laat bouwen, houd je het liefst ook gelijk rekening met SEO. Je wilt gevonden worden in Google, want uiteindelijk levert je dat klanten op. Dus kies je voor een webbouwer die belooft een zoekmachine-vriendelijke website te maken. Wat mag je dan verwachten? SEO-vriendelijk of zoekmachinevriendelijk, is er verschil? Je zult […]

SEO-mythe ontkracht: zoekwoorddichtheid/keyword density

SEO-mythe ontkracht: de zoekwoorddichtheid/keyword density

Als je wat informatie hebt gezocht over SEO, heb je vast wel eens gelezen dat er een bepaalde zoekwoorddichtheid (of keyword density) geldt. Minimaal zoveel % en maximaal zoveel % van de tekst moet of mag je zoekterm bevatten, zeggen ze dan. Zeggen ze. Klopt dat wel?  Keyword density: noem het maar gewoon zoekwoorddichtheid Je […]

Blog niet voor vindbaarheid

Blog niet voor vindbaarheid

Bloggen is een geweldig iets. Vind ik in ieder geval. Er zijn vele redenen om te bloggen, waaronder het verspreiden van een boodschap, het delen van je kennis en het bouwen aan je autoriteit. Dat laatste gebeurt al vrijwel automatisch als je kennis deelt. Een andere reden waarom mensen aan het bloggen slaan is vindbaarheid […]

Website verhuizen of menustructuur wijzigen? Zo voorkom je SEO-issues

Website verhuizen of nieuwe sitestructuur: 301 redirect

Je website verdwenen uit de zoekresultaten van Google: dat is werkelijk een ramp. Zeker wanneer je al goede posities had of wanneer je verwachtte betere resultaten te krijgen door een wijziging op je website. Die wijzigingen brengen echter een groot risico met zich mee. Hoe je dat voorkomt met een 301 redirect en wat die […]

Nieuwe suggesties SERP feature in Google - Mensen zochten ook naar

Nieuwe suggesties in Google: “Mensen zochten ook naar”

Google zoekt regelmatig naar manieren om de gebruiker zo goed mogelijk van dienst te zijn. Althans, daar gaan we vanuit. Natuurlijk zoeken ze vooral ook naar hoe ze aan jou kunnen verdienen, laten we daar wel eerlijk in zijn. Maar goed, qua onderdelen in de zoekresultaten hebben ze wel baat bij jou van dienst zijn. […]