Waarom ik je een nummer 1-positie in Google kan beloven

Om resultaat te halen uit je website, wil je natuurlijk hoge posities in Google. Hoe gaan jouw potentiële klanten je anders vinden? Dat je acquisitie doet door zelf klanten te benaderen is prima, maar je wilt natuurlijk het liefst dat klanten jou benaderen. En daarin zijn de zoekmachines tegenwoordig de belangrijkste factor. Want: wat doe […]

Beheer je online reviews, zowel positieve als negatieve & win klanten

Je beheert je Google Mijn Bedrijf (of dat van je werkgever) en daar komt een negatieve recensie op binnen. Paniek! Wat moet je nu? Gaat je dit omzet kosten? Kun je deze review verwijderen? Sowieso is er geen reden tot paniek. Negatieve reviews zijn een kans. Zeker als je jouw Google Mijn Bedrijf sowieso goed […]

Hoe verzamel je reviews op Google - inclusief handige, praktische tips

Hoe verzamel je reviews op Google?

Voor ieder bedrijf is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Verder is het voor ieder bedrijf belangrijk om recensies te verzamelen. Beide helpen je om nieuwe klanten te werven. Dus wil je ook zichtbaar zijn met je reviews in Google. Daarin speelt Google Mijn Bedrijf een belangrijke rol. Hoe zorg je nu voor die reviews op […]

Google Pigeon update: wat betekent het voor lokale zoekresultaten?

In juli 2014 rolde Google een nieuwe algoritme-update uit: Google Pigeon. Deze update heeft impact op de lokale zoekresultaten. Aangezien het grootste deel van de ondernemingen en organisaties in ieder geval tot op zekere hoogte op lokaal (of anders wel regionaal) niveau opereert, is de Google Pigeon Update voor vrijwel iedereen relevant. Wat is  Google […]

5 praktische SEO-tips die niemand je vertelt

5 praktische SEO-tips die niemand je vertelt

Dit artikel werd oorspronkelijk gepubliceerd op 12 juni 2014 en is geüpdatet en uitgebreid op 7 maart 2019 Er zijn online veel blogs en pagina’s met SEO-tips te vinden. Vele geven je dezelfde adviezen, maar als je goed zoekt, kom je ook regelmatig echt goede tips tegen. Er zijn er ook die je mooie dingen […]

Waarom Google Suggest niet werkt als basis van jouw zoektermenonderzoek

Waarom Google Suggest niet echt werkt voor zoektermenonderzoek

Wanneer je zoektermenonderzoek doet, is het slim om verschillende tools te gebruiken. Van gratis toegankelijke informatie tot duurbetaalde SEO-software, de mogelijkheden zijn legio. Eén van de gratis opties is Google Suggest. Alleen, daar kleven grote nadelen aan. Wat is Google Suggest? Allereerst is het goed om te weten wat Google Suggest is. Google Suggest, ook […]

Google Maps werkt niet? Zo los je deze cookiebug op

Google Maps werkt niet? Zo los je deze cookiebug op

Heb jij last van een probleem in Google Maps in Chrome waarbij de kaart niet vertoond wordt of niet goed in- of uitzoomt? Of waarbij Google Street View niet werkt? Je bent niet de enige, ik heb er zelfs enkele keren last van gehad. Hoogst irritant, maar het is op te lossen. Volg deze stappen […]

Hoe werkt Google? Ontdek hoe zoekresultaten worden gegenereerd

Hoe werkt Google? Ontdek hoe de zoekresultaten worden gegenereerd

Op mijn blog lees je veel over zoekmachine-optimalisatie en wat je er zelf zoal aan kunt doen. Maar hoe zit de grootste zoekmachine nu in elkaar en hoe werkt die? Dat is ook wel eens interessant om te weten. Waarom Google? De focus op Google is omdat deze zoekmachine met overmacht de grootste is. In […]

Waarom ik zoekterm zeg in plaats van zoekwoord

Waarom ik zoekterm zeg in plaats van zoekwoord

Binnen de wereld van SEO/zoekmachine-optimalisatie wordt veelvuldig gesproken over zoekwoorden. Wat mij betreft is dit een totaal verkeerde uitdrukking en zorgt het gebruik van ”zoekwoord te makkelijk voor misverstanden. Ik leg je graag uit waarom ‘zoekterm’ een betere uitdrukking is. Eerst maar eens uitleggen waar ‘zoekwoord’ vandaan komt. -Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd op 5 […]