Wat is Google Search Console en hoe gebruik je het?

Je gebruikt het al of hebt er vast van gehoord: Google Search Console. Bij veel webmasters en website-eigenaren is dit echt een ondergeschoven kindje. Veel mensen kijken liever in Google Analytics of denken dat ze daar informatie over hun vindbaarheid voor hun SEO uit kunnen halen. Toch is Google Search Console (GSC) bijzonder nuttig, juist […]

Gemiddelde positie in Google Search Console: dit zijn de haken en ogen

Met Google Search Console krijg je heel waardevolle inzichten in de prestaties van jouw website in Google. Naast het aantal bezoekers dat via de zoekmachine naar jouw website komt, krijg je bijvoorbeeld ook de zoektermen te zien waarvoor jouw website in de zoekresultaten getoond is. Naast die zoektermen staat dan de gemiddelde positie. En dat […]

Bouw gratis een website voor jouw onderneming – met Google

Wil je wel een website, maar heb je geen zin om er ook maar íets voor te betalen? Dan heb ik goed nieuws voor je. Je bouwt namelijk zelf gratis en snel een website, met dank aan Google. Met wat mitsen en maren overigens. Je hebt er in ieder geval geen domeinnaam voor nodig én […]

Google Bedrijfsprofiel aanmaken: waarom en hoe

Hoe maak je zelf jouw Google Bedrijfsprofiel aan, of hoe claim je een eventueel bestaand Bedrijfsprofiel? Eigenlijk wijst het zich wel vanzelf, maar we helpen je graag verder. Je hoeft dus alleen maar onderstaande stappen te volgen voor jouw eigen Google Bedrijfsprofiel. -Dit artikel is voor het eerst gepubliceerd op 9 juni 2019 en geüpdatet […]

Tijdelijk je openingstijden aanpassen in Google in je Bedrijfsprofiel

Veel bedrijven hebben  rondom feestdagen als kerst, oud en nieuw, Pasen en Pinksteren aangepaste openingstijden. Winkels hebben ruimere openingstijden, restaurants zijn open op dagen waarop ze anders dicht zijn, allemaal tijdelijk afwijkende openingstijden. Die wil je ook in Google laten zien, omdat je wilt voorkomen dat klanten voor een dichte deur komen te staan, of […]

Google SEO-certificaat of Google-gecertificeerd bedrijf? Onzin

Zie jij ze ook wel eens voorbijkomen, onlinemarketingbureaus die zeggen gecertificeerd te zijn door Google? Of SEO-specialisten met een Google-certificaat? Gek eigenlijk, want Google geeft geen certificering uit voor SEO. Een certificaat op dat vakgebied behaal je echt alleen bij “gewone” opleiders. Kijk mee in de wereld van SEO, Google en certificaten, zodat je weet […]

Bedrijfsprofiel beheren in Google of Google Maps

Je Google Bedrijfsprofiel beheer je sinds 2022 in Google of Google Maps. De Google Mijn Bedrijf-website en apps zijn sinds januari 2022 niet meer te gebruiken. Althans, alleen als je meerdere locaties (ook meerdere bedrijven) beheert, kun je nog naar business.google.com om daar de locaties te beheren. Wat is er naast de naamswijziging naar Google […]

Linkbuilding uitbesteden: dit was het effect

11 december 2014: groot nieuws in de SEO-wereld. Veel sites hebben een penalty te pakken, waaronder ook heel veel webshops van (toen nog) SEOshop. De grootste linkbuilding-partij in Nederland, Get Indexed, was afgestraft voor de technieken die ze gebruikte. Of eigenlijk: de klanten van Get Indexed waren afgestraft voor de technieken van hun linkbuilder. Linkbuilding uitbesteden […]

Het geheim van Google prijsgegeven?

Eind 2015 werd bekend dat RankBrain de op twee na belangrijkste rankingfactor van Google is. En in maart 2016 werden er nog enkele geheimen prijsgegeven. Lees hier welke geheimen dat zijn.