Consumentenpsychologie is de kunst van het beïnvloeden van je klant. Of liever: het verleiden van je klant. Beïnvloeden kan een negatieve klank hebben, terwijl consumentenpsychologie ook zeker op een positieve manier wordt ingezet. Die positieve manier krijg je mee in deze artikelen.

Wat woorden doen: hoe tekst jou omzet oplevert, of omzet kost

Tekst heeft een niet te onderschatten invloed op (het succes van) jouw bedrijf of organisatie. Gek genoeg zijn er nog enorm veel bedrijven die de kracht van woorden onderwaarderen en daarom bezuinigen op teksten. Een copywriter is niet nodig, omdat iedereen wel een tekst kan schrijven, denken ze dan. Of ze denken dat een tekst […]

Een uitklapmenu op je website? Dit moet je weten

Het lijkt zo aantrekkelijk: een uitklapmenu gebruiken op je website om zoveel mogelijk van je webpagina’s in het hoofdmenu te kunnen tonen. Je helpt er je bezoeker niet mee én het is SEO-technisch een slechte keuze. Waarom worden uitklapmenu’s gebruikt, wat zijn de nadelen en vooral: welke alternatieven heb je?  Waarom zou je een uitklapmenu […]

Waarom jij NU een tagline voor je website moet bedenken

Voordat je verder leest wil ik alvast mijn excuses aanbieden. Dit blog gaat je namelijk tijd kosten. Veel tijd. Sorry daarvoor. Ik ga je namelijk keihard aan het werk zetten. Na dit artikel weet jij wat een tagline is en waarom je deze moet inzetten op je website. Als het goed is ga je er dan […]

Waarom mijn e-boek een ECHT gratis weggever is

Hoe vaak zie jij ze op websites: gratis e-boeken, gratis videocursussen of andere gratis weggevers? Vaak ook onder de aandacht gebracht met een pop-up of een opvallend blokje aan de rechterkant van een webpagina. Eigenlijk zijn die weggevers vrijwel nooit gratis, ondanks dat het altijd zo wordt gebracht: “download mijn gratis e-boek”, “volg mijn gratis […]

Word een autoriteit en domineer de zoekmachines

Wat doet autoriteit voor jouw bedrijf en hoe word jij een autoriteit? Romano Groenewoud van SEOgeek legt het je uit.

Zet autoriteit in voor overtuigingskracht

Wanneer je klanten wilt aanzetten om iets te doen, zul je ze regelmatig een zetje moeten geven om ze te overtuigen. Noem het verleiden, noem het beïnvloeden, er zijn verschillende technieken waarmee je bezoekers op je website over de streep haalt. Wanneer je op een slimme manier deze technieken inzet, resulteert dat in meer omzet. Daar […]