AI-content of generatieve AI: dit is wat je moet weten

Sinds ChatGPT eind 2022 werd gelanceerd is vrijwel de hele wereld in de ban van AI-chatbots. Naast AI-tools die tekst voor je genereren zijn er in een rap tempo tools verschenen die je met AI content laten maken. Van afbeeldingen tot video’s, generatieve AI maakt het voor je. Ideaal wanneer je weinig tijd hebt, niet […]

Sloop die slider en haal meer uit je website

Heb jij een slider (of carrousel) op je website of overweeg je dat? Doe maar niet. Laten we eens kijken waarom sliders gewoonweg overbodig zijn en daarmee vooral ook je conversie in de weg zitten. En wat voor sliders geldt, geldt trouwens ook voor achtergrondvideo’s of ‘hero movies’.  -Dit artikel is voor het eerst gepubliceerd […]

Google SEO-certificaat of Google-gecertificeerd bedrijf? Onzin

Zie jij ze ook wel eens voorbijkomen, onlinemarketingbureaus die zeggen gecertificeerd te zijn door Google? Of SEO-specialisten met een Google-certificaat? Gek eigenlijk, want Google geeft geen certificering uit voor SEO. Een certificaat op dat vakgebied behaal je echt alleen bij “gewone” opleiders. Kijk mee in de wereld van SEO, Google en certificaten, zodat je weet […]

Wat woorden doen: hoe tekst jou omzet oplevert, of omzet kost

Tekst heeft een niet te onderschatten invloed op (het succes van) jouw bedrijf of organisatie. Gek genoeg zijn er nog enorm veel bedrijven die de kracht van woorden onderwaarderen en daarom bezuinigen op teksten. Een copywriter is niet nodig, omdat iedereen wel een tekst kan schrijven, denken ze dan. Of ze denken dat een tekst […]

Een website van Youvia: wat mag je verwachten?

Als je een website wilt laten maken, is er een kans dat je bij Youvia uitkomt. Sinds 2013, toen het bedrijf nog DTG heette, profileert het bedrijf zich als websitebouwer voor MKB-ondernemers. Misschien ken je de reclamespots van schoenhersteller Mo en fysiotherapeut Hans over hun door Youvia gemaakte websites nog wel. Zijn die websites zo […]

Waarom alle reviews belangrijk zijn voor jouw bedrijf

Een van de grote voordelen van het wereldwijde web is dat je vooraf onderzoek kunt doen voor je een dienst of product koopt. Dankzij online reviews krijg je inzicht in hoe betrouwbaar een bedrijf of hoe goed een product is. Dat betekent ook dat je als bedrijf actief recensies van je klanten moet werven. Hoe […]

Ook BOOS op je onlinemarketing- of SEO-bureau?

Je kent het online programma BOOS ongetwijfeld. Sinds de onthullingen over grensoverschrijdend gedrag bij The Voice of Holland kent vrijwel iedereen in Nederland BOOS wel. Meestal behandelt BOOS problemen van consumenten, maar op 31 maart 2022 verscheen een aflevering met ondernemers die ontevreden waren over hun onlinemarketingbureau, in dit geval Real Gen. Nu staat dit […]

Verbeter je conversie en haal meer omzet uit je website

Waar heb jij een website voor? Niet om een beetje mooi ergens te laten staan toch? Je steekt er geld in, al is het maar voor de domeinnaam en de hosting, en natuurlijk steek je er tijd in. Dat doe je niet voor niets. Tijd dat je website iets gaat opleveren. Zet bezoekers om in […]

Bedrijfsprofiel beheren in Google of Google Maps

Je Google Bedrijfsprofiel beheer je sinds 2022 in Google of Google Maps. De Google Mijn Bedrijf-website en apps zijn sinds januari 2022 niet meer te gebruiken. Althans, alleen als je meerdere locaties (ook meerdere bedrijven) beheert, kun je nog naar business.google.com om daar de locaties te beheren. Wat is er naast de naamswijziging naar Google […]