Het belang van een goede, eigen 404-pagina op je website

Er zijn legio artikelen geschreven over leuke en originele 404-pagina’s. Als je alleen daarop afgaat, maak je misschien wel een aardige 404-pagina op je website, maar sla je daar ook zomaar eens de plank mee mis. Zoals eigenlijk alles in je bedrijf en je (online) marketing begint het met een strategie. Dat klinkt zwaar, maar […]

Is het menu van jouw website wel duidelijk?

Het menu van je website is belangrijker dan je denkt. Het menu helpt je bezoekers snel duidelijk te krijgen waar je website over gaat. Bij heel veel websites is daar niet goed over nagedacht. Of er is juist teveel over nagedacht. Zo’n hoofdmenu moet duidelijk zijn. Als je daar bijvoorbeeld ‘Diensten’ in zet, hoe moet […]

Verbeter je conversie en haal meer omzet uit je website

Waar heb jij een website voor? Niet om een beetje mooi ergens te laten staan toch? Je steekt er geld in, al is het maar voor de domeinnaam en de hosting, en natuurlijk steek je er tijd in. Dat doe je niet voor niets. Tijd dat je website iets gaat opleveren. Zet bezoekers om in […]

Hoe gebruik je Yoast SEO? Een handleiding

Lees hoe je Yoast SEO optimaal gebruikt. Een handleiding inclusief de onderdelen die helemaal niet zo relevant zijn. Zoals dat groene bolletje…

Hoe ziet een goede homepage eruit? 7 tips voor een succesvolle website

De homepage van je website is cruciaal voor de argeloze bezoeker. Die komt binnen op je website en wil weten wie je bent, wat je te bieden hebt en of deze bij jou vindt wat die zoekt. En daar gaat het bij veel homepagina’s nog mis. Homepagina’s zijn vaak onduidelijk, met te veel of juist […]

Een uitklapmenu op je website? Dit moet je weten

Het lijkt zo aantrekkelijk: een uitklapmenu gebruiken op je website om zoveel mogelijk van je webpagina’s in het hoofdmenu te kunnen tonen. Je helpt er je bezoeker niet mee én het is SEO-technisch een slechte keuze. Waarom worden uitklapmenu’s gebruikt, wat zijn de nadelen en vooral: welke alternatieven heb je?  Waarom zou je een uitklapmenu […]

Hoog zoekvolume: niet (meer) het belangrijkst voor SEO

Het lijkt heel logisch om te kiezen voor het hoogste zoekvolume in Google wanneer je met SEO aan de slag gaat. Een hoog zoekvolume betekent meer bezoekers en dat kan toch alleen maar goed zijn? Nou, niet dus. Zoekvolume alleen zegt niks en daarnaast is het de vraag of je er wel echt de juiste […]

Je verbinding is niet privé: los mixed content op

Het zal jou ook weleens gebeuren als je een webpagina wilt bezoeken, een waarschuwing op je scherm: “Je verbinding is niet privé.” Hoewel je waarschijnlijk wel weet dat het vaak niet zo erg is, wil je dat voorkomen voor jouw eigen website. Iedere keer dat zo’n melding verschijnt levert dat afhakers op omdat je site […]

Hoe gebruik je de gratis Ahrefs Webmaster Tools?

In september 2020 lanceerde Ahrefs onaangekondigd hun Ahrefs Webmaster Tools. Dit is een gratis variant op hun complete SEO-suite (zoals een verzameling SEO-tools genoemd wordt), die jou als website-eigenaar of -beheerder helpt meer te doen met je SEO dan je nu met Google Search Console kan. Wat zit er zoal in en hoe gebruik je […]