SEO-technieken: white hat, grey hat en black hat

Je hebt vast weleens iets meegekregen over black hat SEO. En dan weet je waarschijnlijk ook dat er ook gesproken wordt over white hat SEO en misschien ook wel dat er ook nog grey hat is. En als je die benamingen zo leest, heb je er vast ook wel een beeld bij wat het inhoudt. […]

Het belang van een goede, eigen 404-pagina op je website

Er zijn legio artikelen geschreven over leuke en originele 404-pagina’s. Als je alleen daarop afgaat, maak je misschien wel een aardige 404-pagina op je website, maar sla je daar ook zomaar eens de plank mee mis. Zoals eigenlijk alles in je bedrijf en je (online) marketing begint het met een strategie. Dat klinkt zwaar, maar […]

Iedereen kan zelf een website maken met WordPress, of toch niet?

Iedereen kan een website maken. Zeker met WordPress. En ook iedereen kan teksten schrijven. Tuinieren. Bedenk zelf iets. Het lijkt allemaal makkelijk, maar het valt niet mee. Zeker, WordPress maakt het je makkelijk om zelf een website te maken en er zijn overal handleidingen en tutorials te vinden waardoor het wel heel laagdempelig wordt. Toch […]

Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]

Wat woorden doen: hoe tekst jou omzet oplevert, of omzet kost

Tekst heeft een niet te onderschatten invloed op (het succes van) jouw bedrijf of organisatie. Gek genoeg zijn er nog enorm veel bedrijven die de kracht van woorden onderwaarderen en daarom bezuinigen op teksten. Een copywriter is niet nodig, omdat iedereen wel een tekst kan schrijven, denken ze dan. Of ze denken dat een tekst […]

Zo schrijf je de beste SEO-titels; ook voor conversie

Je paginatitel is belangrijk voor SEO, maar ook voor conversie. Met een goede paginatitel trek je namelijk bezoekers naar je website, terwijl een minder goede je juist bezoekers kan kosten. Wat is nu een goede paginatitel voor zowel SEO als conversie? En wanneer spreek je van een SEO-titel en wat is het verschil met een […]

Een website van Youvia: wat mag je verwachten?

Als je een website wilt laten maken, is er een kans dat je bij Youvia uitkomt. Sinds 2013, toen het bedrijf nog DTG heette, profileert het bedrijf zich als websitebouwer voor MKB-ondernemers. Misschien ken je de reclamespots van schoenhersteller Mo en fysiotherapeut Hans over hun door Youvia gemaakte websites nog wel. Zijn die websites zo […]

Zo gebruik je hyperlinks echt goed: klik hier ;-)

Als je op je website verwijst naar meer informatie, gebruik je hyperlinks. Of het nu gaat om interne links of om externe links, iedere link naar een andere webpagina is een hyperlink. En die dient ergens voor, namelijk om op te klikken. Anders hoef je die link er toch niet in te zetten? Even los […]

Hoe controleer je de betrouwbaarheid van een website?

Oplichting op internet is helaas aan de orde van de dag en met de groei van het internetgebruik wordt dat risico alleen maar groter. De kans dat je ergens ingeluisd wordt is heel groot, of het nu op online platformen is, of op kennelijk betrouwbare websites of webshops. Daarom is het zaak de betrouwbaarheid van […]