Het belang van een goede, eigen 404-pagina op je website

Er zijn legio artikelen geschreven over leuke en originele 404-pagina’s. Als je alleen daarop afgaat, maak je misschien wel een aardige 404-pagina op je website, maar sla je daar ook zomaar eens de plank mee mis. Zoals eigenlijk alles in je bedrijf en je (online) marketing begint het met een strategie. Dat klinkt zwaar, maar […]

Iedereen kan zelf een website maken met WordPress, of toch niet?

Iedereen kan een website maken. Zeker met WordPress. En ook iedereen kan teksten schrijven. Tuinieren. Bedenk zelf iets. Het lijkt allemaal makkelijk, maar het valt niet mee. Zeker, WordPress maakt het je makkelijk om zelf een website te maken en er zijn overal handleidingen en tutorials te vinden waardoor het wel heel laagdempelig wordt. Toch […]

Waarom is mijn website of webpagina niet vindbaar op Google?

Heb je een website of webpagina die niet vindbaar is in Google, wil je natuurlijk weten hoe dat komt. En wat je kunt doen om alsnog in de index van Google te komen. Dat is namelijk waar het om gaat: indexering in de zoekmachine. Zodra een URL is geïndexeerd kan je werken aan de vindbaarheid […]

Zo schrijf je de beste meta-description voor SEO en conversie

Er zijn enkele onderdelen in de zoekresultaten van een zoekmachine waarmee jij kunt opvallen, de zogenaamde snippets. De belangrijkste snippets die iedere zoekmachine toont zijn de paginatitel, URL en meta-description (of meta-omschrijving/meta-beschrijving). De meta-description heeft geen directe invloed op je SEO, maar is wel belangrijk. Waarom is dat belangrijk, hoe schrijf je een goede meta-description […]

Mangools KWFinder: alle voor- en nadelen + tips

Wanneer je zoektermenonderzoek wilt doen heb je legio tools die je daarvoor kunt gebruiken. Vraag je aan anderen welke tool je zou moeten gebruiken, dan krijg  je ook veel verschillende aanbevelingen. Een van de tools die vaak wordt aanbevolen is KWFinder van Mangools. Naar mijn persoonlijke mening is het een prima tool voor beginners in […]

Is het menu van jouw website wel duidelijk?

Het menu van je website is belangrijker dan je denkt. Het menu helpt je bezoekers snel duidelijk te krijgen waar je website over gaat. Bij heel veel websites is daar niet goed over nagedacht. Of er is juist teveel over nagedacht. Zo’n hoofdmenu moet duidelijk zijn. Als je daar bijvoorbeeld ‘Diensten’ in zet, hoe moet […]

Wat woorden doen: hoe tekst jou omzet oplevert, of omzet kost

Tekst heeft een niet te onderschatten invloed op (het succes van) jouw bedrijf of organisatie. Gek genoeg zijn er nog enorm veel bedrijven die de kracht van woorden onderwaarderen en daarom bezuinigen op teksten. Een copywriter is niet nodig, omdat iedereen wel een tekst kan schrijven, denken ze dan. Of ze denken dat een tekst […]

Zo schrijf je de beste SEO-titels; ook voor conversie

Je paginatitel is belangrijk voor SEO, maar ook voor conversie. Met een goede paginatitel trek je namelijk bezoekers naar je website, terwijl een minder goede je juist bezoekers kan kosten. Wat is nu een goede paginatitel voor zowel SEO als conversie? En wanneer spreek je van een SEO-titel en wat is het verschil met een […]

Een website van Youvia: wat mag je verwachten?

Als je een website wilt laten maken, is er een kans dat je bij Youvia uitkomt. Sinds 2013, toen het bedrijf nog DTG heette, profileert het bedrijf zich als websitebouwer voor MKB-ondernemers. Misschien ken je de reclamespots van schoenhersteller Mo en fysiotherapeut Hans over hun door Youvia gemaakte websites nog wel. Zijn die websites zo […]