Alle SEO-tips die in onze blogs staan vind je hier bij elkaar. Mis je tips over SEO die je wel had verwacht, bijvoorbeeld over een bepaald (sub)onderwerp? Laat het ons weten, stel je vraag en we helpen je verder op weg. Of het nu is met een link naar de SEO-tip die je zocht of dat we jouw vraag als basis gebruiken voor een volgend inhoudelijk artikel.

Gebruik ook de zoekfunctie om jouw specifieke onderwerp te vinden.

Wat is de hreflang-tag en hoe implementeer je die?

Werk je internationaal, dan is je website meestal ook meertalig. Tenzij je bewust voor een alleen Engelstalige website kiest. Bij een meertalige website moet je vaak wel verschil maken tussen verschillende landen. Niet alleen vanwege (kleine) taalverschillen, maar ook vanwege valuta of levering en leveringskosten. Dat verschil maak je met de hreflang-tag. Hoe je dat […]

SEO-teksten schrijven: in 7 stappen naar vindbare webteksten

Je wilt ijzersterke SEO-teksten schrijven. Want ja, de webpagina die je schrijft mag best vindbaar zijn in Google toch? Of het nu een pagina is met je producten- of dienstenaanbod of een blogartikel, je wilt je plekje in de zoekmachine pakken. Omdat je met vindbaarheid in Google je bereik vergroot. Dus, hoe schrijf je die […]

Outreach-e-mails: hoe linkbuilding je echt wat gaat opleveren

Wie een website heeft en vindbaar wil worden in de zoekmachines, gaat uiteindelijk iets doen aan linkbuilding. Of krijgt e-mails van partijen die op de een of andere manier een backlink wil scoren op de website van de ontvanger. Dat soort e-mails valt onder ‘outreach’. een onderdeel van linkbuilding. Ga je zelf ook outreach-e-mails sturen […]

Zo gebruik je hyperlinks echt goed: klik hier ;-)

Als je op je website verwijst naar meer informatie, gebruik je hyperlinks. Of het nu gaat om interne links of om externe links, iedere link naar een andere webpagina is een hyperlink. En die dient ergens voor, namelijk om op te klikken. Anders hoef je die link er toch niet in te zetten? Even los […]

Keyword Difficulty: zo interpreteer en gebruik je ‘m voor SEO

Als je zoektermenonderzoek doet, haal je met diverse tools niet alleen zoekvolume op, maar ook keyword difficulty. Wat is dat voor getal, hoe interpreteer je het en hoe gebruik je het dan voor je SEO? Deze keyword difficulty (KD) vraagt namelijk echt om nuance en als je die nuance eenmaal kent en begrijpt, weet je precies […]

Linkbuilding voor SEO: tips voor een sterk linkprofiel

Voor goede posities in de zoekmachines zijn backlinks een uiterst krachtig signaal. Daarom is het niet gek dat linkbuilding een belangrijke plek innemen in SEO. Backlinks alleen zeggen alleen niet alles. Niet alle backlinks zijn gelijk; meer links is niet het belangrijkst. Een sterk linkprofiel voldoet aan een aantal voorwaarden. Pak deze tips mee en […]

Hoog zoekvolume: niet (meer) het belangrijkst voor SEO

Het lijkt heel logisch om te kiezen voor het hoogste zoekvolume in Google wanneer je met SEO aan de slag gaat. Een hoog zoekvolume betekent meer bezoekers en dat kan toch alleen maar goed zijn? Nou, niet dus. Zoekvolume alleen zegt niks en daarnaast is het de vraag of je er wel echt de juiste […]

Hoe zet je een SEO-strategie op?

SEO doe je er niet even bij, het is een langetermijnstrategie. Het is een onderdeel van online marketing, wat weer onderdeel is van marketing (duh). Natuurlijk, niet voor iedere onderneming is online het belangrijkste kanaal. Toch heeft de coronacrisis aangetoond dat online onderdeel moet uitmaken van je strategie. Als men plotseling niet offline bij je […]

Hoe hoog sta ik in Google? Check zelf je posities

Je wilt vindbaar zijn in Google, dus wil je weten hoe hoog je staat in de zoekmachine. Niet voor niets zoeken mensen op ‘waar sta ik in google’ of op ‘hoe hoog sta ik in google’. Maar hoe check je die posities? Ga je zelf in Google kijken en hoe betrouwbaar is dat dan? Ik […]