Meta keywords-tag gebruiken voor je SEO? Doe maar niet

Voeg jij meta-keywords toe aan je webpagina’s? Zonde van je tijd.  Er blijken nog steeds mensen te zijn die  denken dat de meta keywords-tag nog iets doet voor je vindbaarheid in Google. Niets is minder waar, het invullen van de de meta keywords-tag is zonde van je tijd en levert je niks op. Het kan […]

DR of DA als relevante score gebruiken? Doe maar niet

Een hoge DR (Domain Rating; een autoriteitsscore voor je website) lijkt heel mooi, maar wat als je met zo’n hoge score nauwelijks organische posities in Google hebt? DR of DA is geen doel op zich. En geen garantie op goede vindbaarheid. Toch blijft er maar mee geschermd worden: bloggers die ofwel hun DR/DA gebruiken om hun […]

SEO-trends zijn onzin [update 2021-2022]

Ieder jaar is het zo tegen het einde van het jaar weer raak: overal verschijnen lijstjes met SEO-trends voor het komende jaar. Het lijkt inmiddels ook een soort wedstrijd wie als eerste met zo’n artikel komt. Net als bij de pepernoten lijkt het wel of het ieder jaar eerder is. Zo verscheen er op 23 […]

Domeinnaam kiezen: de beste tips (ook voor SEO)

Heeft je domeinnaam invloed op SEO en is het daarom raadzaam om een websitenaam te kiezen met zoektermen erin? Voordat je een domeinnaam of zelfs domeinnamen aanschaft, heb je een aantal dingen om in overweging te nemen. Ik krijg regelmatig de vraag van klanten welke domeinnaam nu het beste is en zelfs wat een domeinnaam […]

Longtail en shorttail zoektermen: dit is hoe het echt zit

Ondanks dat het al heel vaak is uitgelegd, blijken er toch nog veel misverstanden over shorttail en longtail zoektermen te bestaan. De termen worden nogal eens verkeerd uitgelegd of begrepen. Zelf verwissel ik ze soms nog weleens tijdens een gesprek. Het is dus al lastige materie, dus is het goed om precies te weten hoe […]

Sociale media en SEO: hoe zit het nu precies?

Sociale media als onderdeel van je SEO-strategie? Ik raad het je niet aan. Maar hoe zit het dan precies met SEO en sociale media? Alles komt aan bod in dit artikel.

Concurrentieanalyse-onderzoek voor SEO? Voorkom deze fouten

Voor de vindbaarheid voor je website (SEO), begin je natuurlijk met een zoektermenonderzoek. Wil je weten welke zoektermen kansrijk genoeg zijn om posities mee te krijgen, dan is een concurrentieanalyse de volgende stap. Hiermee krijg je helder of het überhaupt zin heeft om in te zetten op de door jou gekozen zoekterm. Er zijn verschillende […]

Wat er niet klopt aan Googles ‘200 SEO ranking factors’

Al jaren wordt er beweerd dat Google “meer dan 200 SEO ranking-factoren“ zou hanteren. Veel mensen verspreiden het verhaal van de 200 SEO-factoren maar al te graag. Wat er allemaal wel of niet klopt van die 200 SEO-factoren neem ik graag met je door. -Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd op 18 oktober 2017 en geüpdatet […]

Wat is Google PageRank en hoe werkt het?

PageRank is sinds de start van Google in 1998 een belangrijk onderdeel van het Google algoritme. Het maakte Google onderscheidend ten opzichte van andere internetzoekmachines. Sinds 2013 gaat het hardnekkige gerucht dat de PageRank niet meer wordt geüpdatet. Waar dat vandaan komt en hoe het zit met de invloed op je SEO, ga je nu […]