Tijdelijk je openingstijden aanpassen in Google doe je zo

Veel bedrijven hebben  rondom feestdagen als kerst, oud en nieuw, Pasen en Pinksteren aangepaste openingstijden. Winkels hebben ruimere openingstijden, restaurants zijn open op dagen waarop ze anders dicht zijn, allemaal afwijkende openingstijden. Die wil je ook in Google tonen, omdat je wilt voorkomen dat klanten voor een dichte deur komen te staan of juist niet […]

Apple Places on Maps: wat moet je ermee?

Google Maps ken je natuurlijk, maar weet je dat ook Apple zijn eigen ‘Kaarten’ app heeft? En jouw bedrijf hoort gewoon ook op de kaart te staan in Apple Maps ( in het Nederlands dus gewoon ‘Kaarten’ op je Apple apparaat). In 2015 was het eindelijk mogelijk om dit via Apple Maps Connect zelf te […]

Aanmelden bij online bedrijvengidsen + lijst (2022)

Staat jouw bedrijf al vermeld op online bedrijvengidsen? Zo ja, check of je op alle belangrijkste vermeld bent en zo nee, ga ermee aan de slag. Er zijn verschillende redenen waarom je die vermeldingen moet regelen en vooral zelf moet beheren. Welke dat zijn en op welke online bedrijvengidsen je echt aangemeld moet zijn, nemen […]

Verbeter zelf je lokale vindbaarheid met local SEO

Ben je dienstverlener of heb je een horecagelegenheid of winkel, dan is lokale vindbaarheid voor jou van belang. Dan heb je te maken met local SEO, het specifiek lokaal vindbaar maken van een website. Wat kun jij zelf als website-eigenaar of -beheerder doen aan local SEO en waar moet je rekening mee houden? -Dit artikel […]

Hoe verzamel je reviews op Google?

Voor ieder bedrijf is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Verder is het voor ieder bedrijf belangrijk om recensies te verzamelen. Beide helpen je om nieuwe klanten te werven. Dus wil je ook zichtbaar zijn met je reviews in Google. Daarin speelt Google Mijn Bedrijf een belangrijke rol. Hoe zorg je nu voor die reviews op […]

Google Mijn Bedrijf aanmaken: waarom en hoe

Wanneer je een onderneming of organisatie (vereniging, goed doel, terugkerend evenement, noem het maar op) hebt, heb je Google Mijn Bedrijf nodig. Het kost je niks, aanmaken is zo gebeurd, terwijl het echt een belangrijke tool is voor zowel je vindbaarheid in Google als om je klanten te helpen. Waarom je Google Mijn Bedrijf aan […]

Google Pigeon update: wat betekent het voor lokale zoekresultaten?

In juli 2014 rolde Google een nieuwe algoritme-update uit: Google Pigeon. Deze update heeft impact op de lokale zoekresultaten. Aangezien het grootste deel van de ondernemingen en organisaties in ieder geval tot op zekere hoogte op lokaal (of anders wel regionaal) niveau opereert, is de Google Pigeon Update voor vrijwel iedereen relevant. Wat is  Google […]

Hoe werkt DTG Netwerkprofiel voor jouw lokale online vindbaarheid?

DTG bood het Netwerkprofiel aan Nederlandse ondernemingen aan voor lokale online vindbaarheid. Ze hadden daar een video-advertentie online voor lopen, waardoor ik meer over dit product wilde weten. De video die ik te zien kreeg klopte best prima in het begin. En dan zoek ik graag uit hoe zoiets werkt en welke overwegingen je heb […]

Betalen voor vermelding in telefoongids of bedrijvengids?

Je kunt je bedrijf vermelden op talloze online platformen, waaronder tientallen bedrijvengidsen en verschillende varianten op de telefoongids. Heeft dat nut en zo ja, is het dan nodig om een betaalde vermelding te nemen of niet? Vooral de vraag of je moet betalen voor een vermelding is bijzonder relevant. Als ondernemer word je namelijk regelmatig […]