Wat woorden doen: hoe tekst jou omzet oplevert, of omzet kost

Tekst heeft een niet te onderschatten invloed op (het succes van) jouw bedrijf of organisatie. Gek genoeg zijn er nog enorm veel bedrijven die de kracht van woorden onderwaarderen en daarom bezuinigen op teksten. Een copywriter is niet nodig, omdat iedereen wel een tekst kan schrijven, denken ze dan. Of ze denken dat een tekst […]

Verbeter je conversie en haal meer omzet uit je website

Waar heb jij een website voor? Niet om een beetje mooi ergens te laten staan toch? Je steekt er geld in, al is het maar voor de domeinnaam en de hosting, en natuurlijk steek je er tijd in. Dat doe je niet voor niets. Tijd dat je website iets gaat opleveren. Zet bezoekers om in […]

Een uitklapmenu op je website? Dit moet je weten

Het lijkt zo aantrekkelijk: een uitklapmenu gebruiken op je website om zoveel mogelijk van je webpagina’s in het hoofdmenu te kunnen tonen. Je helpt er je bezoeker niet mee én het is SEO-technisch een slechte keuze. Waarom worden uitklapmenu’s gebruikt, wat zijn de nadelen en vooral: welke alternatieven heb je?  Waarom zou je een uitklapmenu […]

Verbeter jouw website-usability met de wimpertest

Natuurlijk ben jij blij met jouw website. En je krijgt van vrienden, familie en bekenden allemaal complimentjes dat je website zo mooi is. Daar kleeft alleen wel een nadeel aan: ‘mooi’ zegt helemaal niets over de gebruiksvriendelijkheid, oftewel de usability. Terwijl juist dat essentieel is voor een website, zeker als je je geld verdient met […]

SEO en CRO gaan hand in hand

Dat ik me met SEO bezighoud is wel duidelijk. En als je me een beetje volgt, weet je ook dat SEO echt niet het enige is dat ik belangrijk vind. Zo is conversie-optimalisatie (CRO) ook onderdeel van wat ik doe. Wat mij betreft zijn ze beide belangrijk en zul je allebei moeten oppakken voor jouw […]

Ontdek SEO-kansen met site search in Google Analytics

In Google Analytics kun je makkelijk kansen voor je SEO en zelfs de behoeften van je klanten ontdekken, waarmee je dus meer omzet kunt draaien. Of je nu een webshop of website hebt, met site search in Google Analytics leveren jouw bezoekers je de zoektermen aan. Als je een zoekbalk op je website hebt tenminste. Hoe […]

Waarom een button op je website moet opvallen

De onvermijdelijke button op je website. Tenminste, ik hoop echt dat jij buttons gebruikt. Want zonder buttons help je jouw bezoeker niet met de taak waar deze voor komt. Tenzij het om een artikel gaat natuurlijk. Die button moet opvallen. Als je dat nog niet wist, moet je echt verder lezen. Nou ja, dat mag […]

Verbeter zelf je website met Page Analytics

Veel website-eigenaren monitoren hun website met Google Analytics. Of misschien eigenlijk zelfs niet. Want ze komen er niet aan toe of Analytics is te moeilijk. Herkenbaar? Wil je Google Analytics wel gebruiken om verbeteringen aan je website te doen Maak dan kennis met Page Analytics. Wat is Page Analytics? Page Analytics is een add-on voor […]

Sloop die slider en haal meer uit je website

Sliders (of carrousels) worden nog veel gebruikt op websites. En eerlijk gezegd snap ik dat niet. In dit artikel zoom ik dan ook in op de redenen waarom sliders gewoonweg overbodig zijn en daarmee vooral ook je conversie in de weg zitten. En wat voor sliders geldt, geldt ook voor achtergrondvideo’s.  Diverse onderzoeken tonen negatief […]