SEO-teksten schrijven: in 7 stappen naar vindbare webteksten

Je wilt ijzersterke SEO-teksten schrijven. Want ja, de webpagina die je schrijft mag best vindbaar zijn in Google toch? Of het nu een pagina is met je producten- of dienstenaanbod of een blogartikel, je wilt je plekje in de zoekmachine pakken. Omdat je met vindbaarheid in Google je bereik vergroot. Dus, hoe schrijf je die […]

Een pagina of blog kopiëren (en herschrijven) in WordPress

Als je serieus bezig bent met je website, onderhoud je je webpagina’s door ze te updaten. Met name je blogs verdienen weleens een update. Maar hoe pak je het aan als je het wilt herschrijven en dan opnieuw wilt publiceren? Zeker als je het zo tussen je werkzaamheden door doet, wil je niet telkens een […]

Welke invloed heeft bloggen nu echt op je SEO?

Jij hebt vast ook weleens gehoord (of gelezen) dat je moet bloggen voor je vindbaarheid. Want “bloggen is goed voor je SEO”. Moet je dan maar gaan bloggen, ook als je dat niet kan? Of als je er geen tijd voor hebt of zin in hebt? Alleen maar omdat het goed is voor je SEO? […]

Hoeveel woorden heb je nodig voor de beste lengte van je webtekst of blog?

Hoeveel woorden als beste lengte voor een webtekst of blog?

Een veel gestelde vraag in de wereld van online marketing: hoeveel woorden moet een goede webtekst of blog hebben? De lengte van een tekst van een webpagina houdt de gemoederen bijna continu bezig. De ene keer omdat men ervan overtuigd is dat mensen online niet meer lezen, de andere keer omdat er weer bewijs zou […]

Inbreuk op auteursrecht vinden en oplossen - dit moet je weten.

Inbreuk op auteursrecht vinden en oplossen: dit moet je weten

Je schrijft artikelen, fotografeert of creëert op een andere manier dingen die je (ook) digitaal publiceert. En dan moet je erachter komen dat iemand jouw materiaal heeft gebruikt. Plagiaat, of eigenlijk: inbreuk op auteursrecht. Verrekte irritant, want jij hebt er zo je best op gedaan. Gelukkig is jouw werk automatisch auteursrechtelijk beschermd en daarom mag […]

5 redenen om nu te beginnen met zakelijk bloggen

Moet je zakelijk bloggen of niet? En hoe en waar moet je dan beginnen? Dat zijn vragen die regelmatig voorbij komen. Stel je mij de vraag of je echt moet gaan bloggen, zeg ik dat het ervan af hangt. Niet iedereen zal het leuk vinden of er tijd voor hebben. En niet iedereen heeft zo […]

Waarom Domain Authority een overschat onderdeel van SEO is

Waarom Domain Authority een overschat onderdeel van SEO is

Maart 2019: paniek in de SEO-wereld. Moz heeft wijzigingen aangebracht in de berekening van hun Domain Authority. En nu zien bedrijven, organisaties en bloggers hun Domain Authority (in veel gevallen) dalen. Verschrikkelijk, want ineens is je domein minder waard. Nee hoor, totale onzin. Je domein is qua waarde echt niet afhankelijk van dat getalletje dat […]

Ontdek SEO-kansen met site search in Google Analytics

Ontdek SEO-kansen met site search in Google Analytics

In Google Analytics kun je makkelijk kansen voor je SEO en zelfs de behoeften van je klanten ontdekken, waarmee je dus meer omzet kunt draaien. Of je nu een webshop of website hebt, met site search in Google Analytics leveren jouw bezoekers je de zoektermen aan. Als je een zoekbalk op je website hebt tenminste. Hoe […]

Waarom ik geen SEO-expert ben (maar wel SEO-specialist)

Waarom ik geen SEO-expert ben (maar wel SEO-specialist)

Je wilt scoren in Google en dus zoek je een SEO-expert. Toch? Ik durf te zeggen van niet. Want wat is expertise en wanneer mag iemand zichzelf expert noemen? Laten we daar eens op inzoomen en dan leg ik je ook even uit waarom ik mezelf SEO-specialist noem en niet SEO-expert, ondanks dat die laatste […]