DR of DA als relevante score gebruiken? Doe maar niet

Een hoge domeinautoriteit (een soort autoriteitsscore voor je website) of lijkt heel mooi, maar wat als je met zo’n hoge score nauwelijks organische posities in Google hebt? DR (Domain Rating, de domeinautoriteit van Ahrefs) of DA (Domain Authority van Moz) is geen doel op zich. En geen garantie op goede vindbaarheid. Toch blijft er maar […]

Zo zet je digitale PR in voor meer backlinks

Als je ook maar een beetje met SEO bezig bent, weet je dat backlinks een belangrijke rol spelen in je vindbaarheid. Voor de een is het vrij makkelijk om backlinks te krijgen, voor de ander lijkt het een onmogelijke taak. Zo zijn er websites die bij lancering al flink wat links krijgen, terwijl andere websites […]

Linkbuilding voor SEO: tips voor een sterk linkprofiel

Voor goede posities in de zoekmachines zijn backlinks een uiterst krachtig signaal. Daarom is het niet gek dat linkbuilding een belangrijke plek innemen in SEO. Backlinks alleen zeggen alleen niet alles. Niet alle backlinks zijn gelijk; meer links is niet het belangrijkst. Een sterk linkprofiel voldoet aan een aantal voorwaarden. Pak deze tips mee en […]

Linkbuilding uitbesteden: dit was het effect

11 december 2014: groot nieuws in de SEO-wereld. Veel sites hebben een penalty te pakken, waaronder ook heel veel webshops van (toen nog) SEOshop. De grootste linkbuilding-partij in Nederland, Get Indexed, was afgestraft voor de technieken die ze gebruikte. Of eigenlijk: de klanten van Get Indexed waren afgestraft voor de technieken van hun linkbuilder. Linkbuilding uitbesteden […]

Wat is Google PageRank en hoe werkt het?

PageRank is sinds de start van Google in 1998 een belangrijk onderdeel van het Google algoritme. Het maakte Google onderscheidend ten opzichte van andere internetzoekmachines. Sinds 2013 gaat het hardnekkige gerucht dat de PageRank niet meer wordt geüpdatet. Waar dat vandaan komt en hoe het zit met de invloed op je SEO, ga je nu […]

Hoe DPG Media de werking van het WWW verstoort

Grote partijen hebben veel macht. Dat geldt zowel offline als online. En ergens mag je ook verwachten van grote partijen dat ze de regels respecteren. Een grote partij waarbij mij opvalt dat ze de regels met betrekking tot backlinks en de nofollow-attribuut in ieder geval niet respecteren, is DPG Media. En dat vind ik een […]

Wanneer plaats je een nofollow-link op je website?

Wanneer plaats je een nofollow-link, ugc of sponsored?

Links zijn belangrijk in de wereld van SEO. Ze geven gewicht mee aan een website en mede daarom zijn links waardevol geworden. Er ontstond levendige handel in links (linkbuilding) en mede daarom werd de nofollow-attributie in het leven geroepen. Wat het precies is en hoe en wanneer je het toepast, leg ik je hier uit. […]

Hoe interne links bijdragen aan je SEO

De meeste SEO-specialisten en SEO-bureaus zijn gek op linkjes. Dan gaat het eigenlijk altijd over backlinks: de links die vanaf een andere website verwijzen naar jouw website. Of in het geval van de specialisten en bureaus naar die van hun klanten. Toch zijn ook interne links heel invloedrijk in je SEO-strategie. Waarom en hoe je […]

Werkt Google nu wel of niet met domeingerelateerde signalen

Werkt Google nu wel of niet met domeingerelateerde signalen?

Links zijn een krachtig signaal in SEO. Dat ze invloed hebben op je vindbaarheid valt niet te ontkennen. Op die links is de PageRank gebouwd, dat op zowel het domein als de pagina’s van toepassing is. En al jaren is er discussie over de invloed van de PageRank van het domein op SEO. Gebruikt Google […]