Google Panda update
De Panda update draait om kwaliteit. Kwaliteit van je content, wat op verschillende manieren wordt beoordeeld:
- Inhoudelijk: wat er geschreven is hoort te kloppen
- Taaltechnisch: spelling en grammatica horen in orde te zijn
- Geen dunne inhoud: voldoende toelichting en uitleg, de informatie geven die de bezoeker nodig heeft
- Geen dubbele inhoud: zowel de bezoeker als de zoekmachine heeft duidelijkheid nodig en dubbelingen in inhoud helpt niet
- Andere inhoud dan je verwacht: geef wat je belooft en gebruik dus geen woorden waar de pagina ook niet over gaat
Het zijn zo wat onderdelen, je weet dus dat je gewoon moet voldoen aan de informatiebehoefte van je bezoeker.
Waarom deze update?
Omdat er veel website-eigenaren en SEO-specialisten alleen maar bezig waren om te scoren in Google en daarbij niet de bezoeker voor ogen hadden, was het noodzaak deze kwaliteitsupdate door te voeren. Met de Panda update wilde Google dat de zoekmachinegebruiker niet meer teleurgesteld zou zijn wanneer deze op een pagina kwam vanuit de zoekresultaten. De juiste pagina met de informatie waar de gebruiker naar zoekt. Weg met trucjes.