Een website van Youvia: wat mag je verwachten?
Als je een website wilt laten maken, is er een kans dat je bij Youvia uitkomt. Sinds 2013, toen het bedrijf nog DTG heette, profileert het bedrijf zich als websitebouwer voor MKB-ondernemers. Misschien ken je de reclamespots van schoenhersteller Mo en fysiotherapeut Hans over hun door Youvia gemaakte websites nog wel. Zijn die websites zo goed als de reclames je willen doen geloven? Lees verder om de verrassende ontdekkingen te lezen die ik deed door alles grondig te onderzoeken.
-Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd op 24 oktober 2015 en geüpdatet en opnieuw gepubliceerd op 5 mei 2022-
Van De Telefoongids via DTG naar Youvia
Toen ik dit stuk schreef, ging het over websites van DTG. DTG had een tijd lang spotjes op tv over ‘websites voor ondernemers’. Sinds april 2020 heet het bedrijf ineens Youvia. Waarom zouden ze stilletjes de naam veranderd hebben? Waarom is deze gelegenheid niet gebruikt om juist eens flink uit te pakken en publiciteit te creëren? Juist een naamswijziging is een mooi moment voor publiciteit. En met die publiciteit pak je ook zo weer nieuwe backlinks ;-)
Youvia: van telefoongids naar websites voor ondernemers
Je denkt misschien dat je Youvia niet kent, toch hebben veel mensen met Youvia of de voorloper DTG te maken gehad. DTG stond voor De TelefoonGids, en dat was inderdaad het bedrijf dat tot 2018 jaarlijks telefoongidsen (en de Gouden Gids) uitbracht in Nederland. En dat slim genoeg al voor die tijd bezig was te transofmeren naar een onlinemarketingbedrijf.
Er waren 3 duidelijke aanleidingen voor DTG om destijds in te zetten op online marketing:
- Afname van de oplage van De Telefoongids & Gouden Gids;
- Afname van het gebruik van De Telefoongids & Gouden Gids;
- Toename van het gebruik van zoekmachines in plaats van online (!) telefoongidsen.
En je bent natuurlijk ook sneller uit door even te googelen op een bedrijf of dienst dan een papieren gids door te worstelen. Zeker nu we bijna standaard een smartphone binnen handbereik hebben. En googelen is meestal zelfs sneller dan een online bedrijvengids of telefoongids te raadplegen.
Nieuwe focus op online marketing
Dus moest DTG iets anders gaan doen. De focus lag natuurlijk al lang op ondernemingen; aan particulieren verdienden ze niets. Onder het mom “we helpen ondernemers al vele jaren om vindbaar te zijn”, heeft het bedrijf zich getransformeerd naar een onlinemarketingbedrijf. En daarbij profileerden ze zich direct met websites voor ondernemers.
Van Google Ads naar websites voor ondernemers
Dat DTG als specialisten in adverteren (de telefoongids dreef op advertenties) zich ging toeleggen op online adverteren, zoals Google Ads, is heel logisch. Dat ze op zoek zijn gegaan naar andere diensten en producten, die in het verlengde liggen van wat ze deden is niet minder logisch. Als ze dat niet hadden gedaan, waren ze uiteindelijk een keer failliet gegaan. Dus kwamen ze met “websites voor ondernemers“.
Maar wat mag je verwachten van een website van Youvia?
Wie gebruikt er nu “Schoenherstellers”?
Na de eerste tv-spot van DTG met Bak restaurants in de hoofdrol, kwam de spot van schoenhersteller Mo. Mo zegt in deze spot: “Als je zoekt op ‘schoenherstellers’, dan kom je bij mij uit”. Maar wie zoekt er nu op “schoenherstellers”? Ik pleit zoals iedereen weet voor eerlijk advies en gedegen zoektermen-onderzoek. Zeg nou zelf, welke zoekterm zou jij kiezen als je schoenmaker in Amsterdam was?
Je ziet vast ook dat “schoenmaker amsterdam” relevanter is. Sowieso omdat het een veel concretere, (bijna) transactionele zoekopdracht is. En natuurlijk omdat er meer zoekvolume op zit. En vergeet niet, “schoenherstellers” is een vakterm. Dat zie je ook in de automatische suggesties in Google:
Mo wordt trouwens prima gevonden op “schoenmaker” wanneer je in Amsterdam bent (gepersonaliseerde zoekresultaten op basis van locatie). Ook op “schoenmaker amsterdam” wordt Mo goed gevonden.
Mijn bezwaren tegen de websites van Youvia
Het is lastig om nog voorbeelden van Youvia websites te vinden, maar het is me gelukt. En wat destijds al opging bij websites van DTG, gaat vrijwel allemaal nog steeds op. Er is een aantal punten waar ik wel zo mijn bezwaren tegen heb.
Lijkt goedkoop, was het niet echt
Vanaf € 29 per maand stond er prominent op de website van DTG vermeld. Hiervoor zijn ze op de vingers getikt. Hierover schreef Charlotte Meindersma van Charlotte’s Law al een uitgebreid artikel. Kort gezegd: DTG rekende opstartkosten van € 799 899* voor een website van 3 pagina’s waar je in ieder geval een jaar aan vast zat.,
12 x € 29 = € 348 aan kosten bovenop de ‘opstartkosten’.
Dit betekent dat je € 1147 1247* betaalde voor een simpele(!) website. En vrijwel alles van de bij DTG inbegrepen opties zouden wat mij betreft standaard moeten zijn bij een website:
- CMS
- Zoekmachineoptimalisatie
- Responsive webdesign
- E-mailadres(sen)
- Contactformulier
- Online rapportages (Google Analytics)
Voor meer dan die standaard 3 pagina’s betaalde je dus ook meer. Onderstaande screenshot komt uit de rekenmodule die DTG in 2014 gebruikte:
Een pagina erbij? Tel maar even € 99 bovenop het bedrag. Een beetje website bevat zeker 5 pagina’s, inclusief de homepagina en de contactpagina. Een snelle rekensom levert dan een prijskaartje van € 1345 1445* op. Wil je meer e-mailadressen? Je mag een offerte aanvragen. Voel je de bui al hangen? Ik wel.
*Na de eerste publicatie van dit artikel in oktober 2015 is het starttarief van de DTG websites verhoogd met €100.
Youvia website: vraag je prijs aan
Sinds de eerste versie van dit artikel is er veel veranderd. Er zijn tussentijds de nodige prijswijzigingen geweest, waardoor zo’n website duurder werd en natuurlijk is de bedrijfsnaam gewijzigd. En wat een website bij Youvia kost is nu niet meer helemaal te herleiden. Ze rekenen nog steeds opstartkosten, die wel lager zijn dan voorheen, en een vast bedrag van € 29,- per maand. Voor de exacte prijs moet je toch echt contact opnemen nu.
Teksten zijn inclusief bij Youvia websites
Onder de opstartkosten vallen ook de teksten op voor je website. Voor een website inclusief teksten lijkt de prijs prima. Maar: de eerste website uit het portfolio dat ik destijds bezocht, bevatte wel een flink aantal fouten in de teksten. En hoewel de gemiddelde Nederlander zich daar misschien niet aan stoort, vind ik dat spatie-, typ- en spelfouten bij een dergelijke grote aanbieder niet zo veelvuldig mogen voorkomen.
Basiswebsite bij Youvia: 3 pagina’s
Youvia presenteert een website van 3 pagina als ‘heel populair’:
Ik zou serieus niet weten waarom een website met 3 pagina’s tijdens de coronaperiode (zonder hoofdletter en spatie 😉) enorm populair zou zijn geworden en Youvia geeft daar zelf ook geen verklaring of onderbouwing voor. Maar wat me nog het meest verbaast is dat ze stellen dat die per se minder kosten en minder onderhoud nodig hebben.
Waarom zouden ze minder kosten en minder onderhoud nodig hebben?
Natuurlijk is een website met minder pagina’s wel iets goedkoper, maar de kosten zitten bij een website niet per se in het aantal pagina’s. Zo zal het bij de meeste websitebouwers niet veel uitmaken of je 10, 15 of 20 pagina’s op je website wilt. De extra kosten zitten dan wel in teksten per pagina, als je die niet zelf schrijft. Met name het technische onderhoud van je website hoeft echt niet duurder te zijn voor 5, 7 of 10 pagina’s, of zelfs meer. En ook het bouwen van een website ligt niet echt aan het aantal pagina’s maar meer aan het aantal soorten pagina’s. Voor ieder type pagina is er een eigen ontwerp nodig, maar of je nu 2 of 5 dienstenpagina’s hebt zal niet of nauwelijks uitmaken voor de prijs van je nieuwe website.
Let hier vooral op bij een nieuwe website
Waar je altijd op moet letten als ondernemer bij het laten ontwikkelen van een website:
- Zijn er eenmalige kosten en/of periodieke kosten? Bereken dan wat het je over een bepaalde looptijd kost.
- Zijn back-ups inbegrepen en zo ja, hoe vaak worden die gemaakt en hoe lang worden die bewaard?
- Word je eigenaar van de website en kun je die verhuizen indien nodig of moet je opnieuw beginnen als je bij de websitebouwer weggaat?
- Hoe zit het met het auteursrecht van zowel het ontwerp als het beeldmateriaal en de teksten?
- Hoe SEO-proof is ‘SEO-proof’? Iedere websitebouwer belooft het tegenwoordig, dus hoe maken ze het waar?
Een paar punten uitgelicht op basis van wat ik kan achterhalen van Youvia websites:
Auteursrecht blijft nu bij website-eigenaar
Een positieve verandering bij Youvia is dat je als eigenaar van de website ook de auteursrechthebbende bent. Althans, wanneer jij die content zelf hebt aangeleverd. Als Youvia de teksten verzorgt, ligt het auteursrecht dus ook bij hun. Ga je weg, dan ben je natuurlijk ook de teksten kwijt en kun je weer investeren in een volledig nieuwe website. Alles wat voor en door jou gemaakt is, blijft nu van jou wanneer je het contract opzegt en dan ook aan de betalingsverplichtingen hebt voldaan. Zo staat het in ieder geval nu in de algemene voorwaarden.
Worden Youvia websites jouw eigendom?
Stel je investeert in een eenvoudige of uitgebreidere website. Na een jaar concludeer je dat dit niet is wat je ervan had verwacht. Dan wil je je website misschien wel meenemen, maar ook zelf kunnen aanpassen. Dat was onmogelijk bij DTG.
In de algemene voorwaarden stelde DTG dat je een licentie had voor gebruik van de website. Het intellectuele eigendom was en bleef dus van DTG en wanneer je de overeenkomst beëindigde, mocht je de website niet meer gebruiken. Op die manier wordt je website eigenlijk steeds duurder, want je blijft zo per maand €29 betalen. Hoe dat nu bij Youvia werkt is onduidelijk.
Wat mij verder opviel
Het prijzenverhaal mag wel duidelijk zijn. Wat krijg je voor dat geld? Is zo’n website het geld echt waard? Dit is wat mij opviel aan de Youvia websites die ik onderzocht.
3 conversiemissers
Je weet dat naast SEO ook conversie van belang is voor je website. Je website moet per slot van rekening ook wat opleveren. Op drie belangrijke punten gaat het mis bij vrijwel alle Youvia websites die ik heb bekeken:
- De tagline: dankzij de tagline weet de bezoeker of zij/hij bij jou aan het juiste adres is voor wat hij/zij zoekt. Vele van mijn vakgenoten (waaronder Aartjan van Erkel en Meta Groot Antink) pleiten ook voor de tagline. Waarom zet Youvia deze niet bij al hun klanten in?
- De banaan: weer zoiets waar al die vakgenoten van mij voor pleiten; een duidelijke knop met een call to action. Dat is tenminste hoe ik ‘de banaan’ in het kort omschrijf. Ik zie wel buttons, maar die vallen vaak niet op en zullen dus minder effectief zijn dan de banaan die ik zou adviseren.
- Gebruik van sliders en grote banners: op veel Youvia websites staan sliders, en sliders zijn de doodsteek voor je conversie.
Youvia versus andere aanbieders
Zoals ik al aangaf waren de websites van DTG zelf netjes, daar valt weinig op aan te merken. Van Youvia heb ik nog geen websites onderzocht. En of je nu liever wat meer beeld op je website ziet dan goed is voor je conversie, mag je zelf weten. Maar als je die investering in een nieuwe website doet, zorg dan voor vergelijkingsmateriaal. Vraag meerdere offertes aan en laat vooral uitleggen welke keuzes gemaakt worden en waarom. Valt je keuze dan op Youvia? Prima, als het maar echt een bewuste keuze is voor wat je wordt aangeboden. En zorg dat je vooral duidelijkheid krijgt over voorwaarden, extra kosten en dergelijke.
In 2016 nam ook communicatiebedrijf KPN websites op in hun aanbod. Lees het artikel van Lamper Design over een website laten maken door KPN WebsiteCoach en ontdek of zij het beter doen dan DTG :)
En de website van schoenmaker Mo?
Anno 2022 lijkt schoenmaker Mo nog steeds dezelfde website te hebben en heel eerlijk: da’s niet zo best. Er staan de nodige foutmeldingen in en de video’s van de toenmalige reclamespots zijn van YouTube verwijderd en werken dus ook niet meer op Mo’s website. Zou Youvia hun paradepaardje van destijds vergeten zijn?
Misschien heeft Mo zijn website ook niet echt nodig en hebben ze het druk genoeg. Niet iedere onderneming heeft per slot van rekening een website nodig. Dan kun je wat mij betreft beter geen website hebben dan een website die niet goed werkt.
Wat vind jij hier zo van? Of heb je zelf ervaring met websites van Youvia/DTG? Deel je verhaal hieronder, ik ben benieuwd!
Of je SEO nu interessant vindt of er helemaal geen interesse in hebt, als je een website hebt, heb je er nu eenmaal mee te maken. Juist omdat ik het leuk vind, schijf ik er graag en vaak over en uit reacties blijkt dat het zelfs mensen met een aversie tegen zoekmachine-optimalisatie helpt.
Begonnen in 2012 met het idee webteksten te schrijven, ben ik me steeds verder gaan verdiepen in SEO en het daarmee verbonden CRO (conversie-optimalisatie). In al mijn artikelen help ik je jouw website te verbeteren om er zo meer omzet uit te halen. Wedden dat je het nog leuk gaat vinden ook?
Of je SEO nu interessant vindt of er helemaal geen interesse in hebt, als je een website hebt, heb je er nu eenmaal mee te maken. Juist omdat ik het leuk vind, schijf ik er graag en vaak over en uit reacties blijkt dat het zelfs mensen met een aversie tegen zoekmachine-optimalisatie helpt.
Begonnen in 2012 met het idee webteksten te schrijven, ben ik me steeds verder gaan verdiepen in SEO en het daarmee verbonden CRO (conversie-optimalisatie). In al mijn artikelen help ik je jouw website te verbeteren om er zo meer omzet uit te halen. Wedden dat je het nog leuk gaat vinden ook?
Voor het bedrag dat je bij DTG moet neerleggen en wat je er vervolgens voor krijgt (en hoeveel inspraak je zelf hebt, kun je ook een prima andere webbouwer inhuren. Zeker als je ziet hoe de sites eruitzien. Daar kun je voor weinig prachtige wordpress themes/templates voor krijgen die niet eens duur zijn. De meeste mensen die mogelijk voor DTG kiezen, zullen bovendien niet al te specifieke wensen hebben.
Helemaal mee eens Charlotte. Je krijgt een eenvoudige website, voor meer moet je extra betalen en voor het bedrag dat je dan kwijt bent heb je bij een goede webbouwer een maatwerk website op basis van open source CMS.
En als je eenmaal binnengehaald bent met hele mooie verhalen? Dan zit je er in ieder geval minimaal een jaar aan vast. En je accountmanager is opeens twee maanden op vakantie. Daar heb je de afspraken mee gemaakt dus bij hem moet je wezen met vragen!
Dit sluit wel aan bij de verhalen die ik meekrijg over de verkoopwijze van vertegenwoordigers van DTG. Helaas willen de mensen die dit soort ervaringen hebben, hier niet met mij over praten voor een mogelijk volgend blog. Ook niet anoniem.
Ik heb een vermoeden hoe dit zit en waarom. Maar zolang ik geen bevestiging krijg, is het helaas gissen.
Hi Nathan,
we hebben het hier wel eens over gehad, vlak voordat ik ons Sitezilla concept in de markt ging zetten. Als je ons concept afzet tegen dat van DTG, hoe ziet er dat vanuit jouw perspectief dan uit? Ik ben erg benieuwd naar je visie daarop, ik ben namelijk van mening dat wij klanten veel meer bieden dan DTG en dat tegen een scherpere prijs.
Mark
Sitezilla
Hi Mark,
Gebaseerd op wat ik over Sitezilla weet, is Sitezilla zonder twijfel een betere oplossing. Kort de voordelen ten opzichte van DTG:
Enige “nadeel” zou kunnen zijn dat er geen teksten bij geleverd worden en de klant hierin dus zelf moet voorzien. Voordeel daarvan is dat je geen geschil kunt krijgen over het auteursrecht van de teksten.
Wat ik bij Sitezilla (nog) niet zie is hoe het zit wanneer de klant het abonnement beëindigt. Kan deze de website dan wel gewoon blijven behouden of is er (al is het in bepaalde gevallen) nog een afkoopsom vanwege auteursrecht op het ontwerp? Of is de gehele website dan -net als bij DTG- verdwenen?
Dat laatste lijkt me niet, jou kennende. Het voordeel van Sitezilla is namelijk dat het op WordPress draait en dus zo mee kan naar een andere partij als de klant dat wil…
Als je zo’n bedrag investeert mag je toch wel hopen dat je de daadwerkelijke eigenaar bent van de website. In hun ogen blijkbaar niet. Schandalig als je het mij vraagt.
Sterker nog Joeri, als je goed doorrekent, wordt je website alleen maar duurder zolang je bij DTG zit. Een eenvoudige website van 3 pagina’s kost je:
voor 1 jaar €1147
voor 2 jaar €1495
voor 3 jaar €1843
voor 4 jaar €2191
En tel zo maar door. Heb je een serieuze website van (in ieder geval) 5 pagina’s, dan wordt het:
voor 1 jaar €1345
voor 2 jaar €1693
voor 3 jaar €2041
voor 4 jaar €2389
Betekent wel dat je een starttarief hebt, waar ieder jaar € 348 bij komt. Mits je niet nog één of meer e-mailadressen erbij wilt, want dan betaal je €12 per jaar meer…
Jaren geleden (jaar of 5?) geacquireerd op klanten van DTG Websites. Gaandeweg kreeg ik er steeds meer plezier in en al snel had de campagne een naam “Help DTG Slachtoffers” Een aantal klanten weten te scoren dankzij de rampen van DTG ;-)
Sites ogen tegenwoordig beter? Maar hoe is het met de service gesteld? En… worden verwachtingen waargemaakt?
Voor de huidige prijs mogen de sites ook wel beter ogen. Wanneer je de prijzen meer dan verdubbelt, mag daar ook wel iets tegenover staan, dunkt me ;-) De berichten die mij vorig jaar bereikten waren in ieder geval van verkopers die snel deals kunnen sluiten en dat daarna de binnendienst veel vragen mag oplossen. En ik mag regelmatig nieuwe teksten schrijven voor mensen die een website van DTG hadden en nu toch een nieuwe willen.
Overigens ben ik zelf nog niet echt overtuigd van “beter ogende websites” van DTG. Ik heb in ieder geval vorig jaar nog een nieuw ontwerp voorbij zien komen die weinig beter was dan de toenmalige website en dus weinig zullen bijdragen aan meer conversie…
Dat geloof ik dat je regelmatig teksten mag schrijven voor DTG slachtoffers, je scoort hoog op DTG website gerelateerde zoekwoorden ;-)
Er is maar een conversiemonster en dat is DTG zelf ;-)
PS: Ik kreeg geen email van jouw reactie. Kan ook enkel kiezen voor “reacties op mijn reacties” wat als ik alle reaties wil volgen?
Vreemd dat je geen e-mail kreeg, ik zie dat je je wel daarvoor hebt ingeschreven en ik reageerde direct op jouw reactie…
Ik heb ooit eens een rapportage mogen inzien van een AdWords-campagne van DTG en ik schrok. Het leek allemaal best mooi, met veel vertoningen en klikken. Tot ik bij de kolom ‘conversies’ aankwam: alles op 0. Dat kan 3 dingen betekenen:
1. Er zijn totaal geen conversies
2. De conversies worden niet gemeten, want niet (goed) ingericht
3. Beide ;-)
Op basis van verhalen van (voormalige) klanten en ook oud-medewerkers heb ik wel een aardig beeld van DTG. Of eigenlijk: die bevestigden het beeld dat ik al had, namelijk van een bedrijf waarbij orders scoren voorop staat. Het feit dat de accountmanagers formulieren in hun tas hebben die enkel nog ingevuld en getekend moeten worden, zegt veel.
Ook onze “vertrouwde” KPN is trouwens websitebouwer geworden: https://lamper-design.nl/website-laten-maken-door-kpn-websitecoach/ Het verhaal wijkt niet veel af van DTG: mooie verhalen, maar echt sterke websites levert het (nog) niet op…
Verhip, een mailtje!
DTG heeft inderdaad een goed verkoopapparaat en maakt gretig gebruik van het “goede imago” dat de Telefoongids in al die jaren heeft opgebouwd. Er zijn toch nog heel veel mensen die erin trappen.
#goedartikelnathan
Beste Nathan,
Met naamsverandering van DTG naar Youvia heeft Youvia blijkbaar de stategie klantenreviews scoren ingezet. Ik was me aan het verdiepen in die naamswijziging en zag op trustpilot alleen maar hele goede recensies. Bijzonder. Vervolgens ben ik zelf door Youvia gevraagd een recensie te schrijven, zie: https://nl.trustpilot.com/review/www.youvia.nl, onder het kopje ‘Youvia agressief met reviews’. Terwijl opTrustpilot staat dat ze niet actief om reviews vragen. Wat bijzonder is aan deze werkwijze is dat je soms best even moet mailen en contacten over een aanpassing. Hierover was ik niet altijd tevreden. Vervolgens is de medewerker die het oplost heel erg vriendelijk, maakt excuses en is hulpvaardig. Nou zo’n persoon wil je geen slechte review geven…. Ondertussen zoek ik wat het beste partij is voor ons, dank voor de informatie in je blog.
Over de reviews en werkwijze kan ik zelf geen oordeel vellen. Ik ben geen klant (geweest) bij DTG of Youvia, dus dat is niet aan mij. Ik ben heel benieuwd wat er in de loop van de tijd gebeurt wat reviews betreft. De reputatie die DTG had opgebouwd was er een van jaren en dat kunnen we van Youvia nog niet zeggen. Het is pas echt een realistische vergelijking na minimaal een jaar onder de nieuwe naam, lijkt me.
Ach, ik heb geen klachten over DTG. We zijn al ruim 40 jaar klant bij die club En hun voorgangers. Ze hebben soms net als bij elk ander bedrijf een dalletje en dan moet je ze daar uitdrukkelijk op wijzen. Het is een club van managers en dat is tegenwoordig toch bijna over zo? De klant staat centraal achter de bonus opgesteld.
Prima om te laten weten dat u geen klachten heeft over DTG (of nu Youvia). Als er geen tevreden klanten waren zouden ze natuurlijk ook niet kunnen blijven bestaan. Aan de andere kant kan het geen kwaad om realistisch te kijken naar wat ze leveren. Zelf ben ik in ieder geval nog geen website van ze tegengekomen waar ik echt enthousiast van werd. Natuurlijk kan ik altijd wel iets vinden, ook bij websites van andere websitebouwers.
Toch vond ik het wel interessant om hun claims te checken en te kijken wat je krijgt voor je geld. Daarbij kwam ik op iedere door Youvia/DTG gemaakte website zaken tegen waarvan ik vind dat die voor een partij van hun statuur toch beter zouden moeten.
Weet u bijvoorbeeld dat de paginatitel voor de pagina ‘Onze mensen’ op uw website ‘Vacatures bij Bots van Ravenhorst Advocaten in Utrecht’ is?
Dit komt dus niet overeen met het onderwerp van de pagina zelf. Zonde.
Dat tegenwoordig bijna overal sprake is van een ‘club van managers’ zou ik niet willen stellen. Dat veel bedrijven daarin doorslaan ben ik met u eens. Als het u verder niet in de weg staat, wie ben ik om daar dan verder over te oordelen?
Geachte heer Veenstra,
Dat zie ik niet. Onder “onze mensen”zie ik geen vermelding over vacatures. Die informatie staat onder “info en vacatures”. Mijn eigen waarneming is die van de website zelve. Van u ook?
met viendelijke groet
Als u in Google invoert site:botsvanravenhorst.nl, ziet u dit verschijnen. Daarnaast ziet u de paginatitel ook wanneer u met de muis op het tabblad gaat staan. Na ongeveer een seconde verschijnt dan de paginatitel in beeld. Die paginatitel is wat de zoekmachine ook gebruikt om te begrijpen waar een pagina over gaat. Het is daarom essentieel dat die klopt.
Dank, ik zie het nu ook. Was mij nog nooit opgevallen.