Wat is Google Bedrijfsprofiel?
Google Bedrijfsprofiel is een gratis tool van Google waarmee bedrijven, merken, instellingen en bekende personen hun vermelding in Google kunnen beheren. Onder de naam Google Mijn Bedrijf was het enige jaren onderdeel van Google+, waarmee het vergelijkbaar was met een Facebookpagina.
Relevant voor lokale vindbaarheid
Met Google Bedrijfsprofiel kunnen bedrijven onder andere hun lokale vindbaarheid voor zelf beheren. Voor lokaal opererende bedrijven zoals horeca, retail en dienstverleners is lokale vindbaarheid natuurlijk. Deze lokale vermeldingen werden eerder beheerd in Google Places en/of Google+ Local. Deze zijn uiteindelijk samengevoegd tot Google Mijn Bedrijf, wat in 2021 Google Bedrijfsprofiel werd.
Bedrijf of organisatie onder de aandacht brengen
Met een Google Bedrijfsprofiel breng je jouw bedrijf of organisatie onder de aandacht en heb je ook (meer) invloed op details als openingstijden en foto’s die bij jouw bedrijf worden weergegeven. Met Google Posts kun je ook nieuwswaardigheden, acties en je aanbod onder de aandacht brengen in de zoekresultaten van Google.
Voordelen van Google Bedrijfsprofiel
De voordelen van Google Bedrijfsprofiel voor ondernemingen zijn onder andere:
- Reviews van klanten krijgen
- Tijdelijk aangepaste openingstijden in Google vermelden
- Zelf invloed uitoefenen op de vermelding van je bedrijf in Google, zoals beheren van je locatie(s) en categorieën
In dit artikel lees je meer over Google Bedrijfsprofiel en het beheren van je bedrijfsprofiel.